دنیای اقتصاد- فرمانده نیروی انتظامی از بازداشت هفت تا ۱۰ تن از ماموران نیروی انتظامی در رابطه با موضوع کهریزک خبر داد.وی افزود: نیروی انتظامی تلاش کرده که ضمن نادیده گرفته نشدن موضوع کهریزک، دایره پرونده را نیز بزرگ نکند. احمدی مقدم در رابطه با مساله کوی دانشگاه گفت: اگر در موضوع کوی دانشگاه نیز افراد غیر مسوول مداخله نمی‌کردند، این مساله می‌توانست راحت‌تر و با هزینه‌ای کم حل و فصل شود. فرمانده ناجا خبر داد:

بازداشت ۱۰ پلیس مرتبط با موضوع کهریزک

فرمانده نیروی انتظامی از بازداشت هفت تا ۱۰ تن از ماموران نیروی انتظامی در رابطه با موضوع کهریزک خبر داد و گفت:‌ این افراد کسانی هستند که مستقیما با پرونده مرتبط بوده‌اند.

به گزارش ایسنا، سردار احمدی مقدم در حاشیه همایش سالانه پلیس پیشگیری درباره آخرین وضعیت پرونده بازداشتگاه کهریزک اظهار کرد: مسائل حقوقی مربوط به این پرونده مشخص است و پلیس نه تنها هیچ مداخله‌ای در رابطه با اینکه به پرونده رسیدگی نشود نداشته، بلکه همکاری مطلوبی را با هیات رسیدگی به این موضوع داشته است.

وی افزود: البته نیروی انتظامی تلاش کرده که ضمن نادیده گرفته نشدن موضوع کهریزک، دایره پرونده را نیز بزرگ نکند و عملکرد چند تن به پای تمام نیروی انتظامی نوشته نشود. وی در پاسخ به سوالی مبنی بر سیاست پلیس در رابطه با اعتراضات احتمالی دانشگاه‌ها اظهار کرد:‌ در این همایش نیز اشاره‌ای به حادثه کوی دانشگاه کردم. اگر در مسائل مربوط به دانشگاه صرفا نیروی انتظامی، مسوولان و حراست دانشگاه با هم همکاری داشته باشند می‌توانند دامنه این مسائل را کاهش دهند. به طوری که اگر در موضوع کوی دانشگاه نیز افراد غیر مسوول مداخله نمی‌کردند، آن اغتشاشات که از قبل در کوی وجود داشت با مدارا و مذاکره یک فرمانده که دارای قدرت منطق اجتماعی باشد می‌توانست راحت‌تر و با هزینه‌ای کم حل و فصل شود.سردار احمدی مقدم اضافه کرد: طی چند روز اخیر اعتراضاتی نه چندان بزرگ در دانشگاه‌ها وجود داشت که البته هیچ درگیری هم به وجود نیامد و پلیس اساسا هیچ مداخله‌ای در دانشگاه نداشته و ندارد و هیچگونه دستگیری نیز در این رابطه صورت نگرفته است. فرمانده نیروی انتظامی در پاسخ به اینکه عنوان کرده بودید برخی از مسائل که پلیس انجام نداده است را به نیروی انتظامی نسبت می‌دهند این موضوع به چه معنی است، گفت: شرایط رسانه در دنیا به شکلی است که امروزه دیگر یک مساله، محلی قلمداد نمی‌شود و در برخی موارد مثل موضوع کهریزک بزرگ‌نمایی شود. هر چند تخلف در کهریزک را قبول داریم، اما پلیس باید مراقب باشد تا از برخی موضوعات سوء استفاده نشده و بزرگ‌نمایی نشود.

سردار احمدی مقدم در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا قاچاق روزانه ۴۰میلیون لیتر سوخت از کشور را تایید می‌کنید؟ گفت: این موضوع صحت ندارد و من نمی‌دانم این آمار از کجا اعلام شده چون به دلیل سهمیه بندی سوخت بنزین یک لیتر قاچاق هم از این بخش نداریم، اما یکی از مشکلات ما کنترل قاچاق سوخت در مرزها است. وی ادامه داد: این موضوع که از ۹۰میلیون لیتر مصرف روزانه گازوئیل، ۴۰میلیون لیتر قاچاق شود صحت ندارد و ارزیابی ما شاید حدود ۷ تا ۸میلیون لیتر قاچاق روزانه سوخت است، البته پلیس مسوول ارزیابی قاچاق سوخت نیست و تنها میزان کشفیات خود را اعلام می‌کند. احمدی مقدم درباره بازی فوتبال استقلال و پرسپولیس که بنا است روز جمعه دهم مهر برگزار شود، گفت: تا کنون سابقه نداشته ورزشگاه‌ها به جولانگاه‌ مسائل سیاسی مبدل شود که اینگونه هم نخواهد شد، البته ماموران انتظامی تلاش کرده‌اند که برای تامین امنیت و همچنین پیشگیری از خسارت، پیش بینی‌های لازم را کرده است و شهرداری هم مسائل رفاهی را برای این بازی در نظر گرفته است. تنها موضوعی که هنوز مشکل آن برطرف نشده موضوع بلیت‌فروشی است که امیدواریم در این باره ساز و کار مناسبی هم از سوی مسوولان درنظر گرفته شود. وی درباره اطلاعیه اخیر پلیس امنیت مبنی بر ممنوعیت علنی بودن کراوات و پاپیون، همچنین مانکن‌های با ظواهر غیر متعارف اظهار کرد:‌ در این رابطه هیچ گونه ممنوعیت قانونی وجود ندارد، اما قرار دادن علنی پاپیون و کراوات یک نوع ترویج پوشش غربی است که ترویج درستی نیست. مانند فروش برخی لباس‌های زنانه به صورت علنی که ممنوعیتی ندارد، اما بر خلاف اخلاق جامعه است که به صورت علنی باشد یا فروشنده این گونه لباس‌ها یک مرد باشد و هیچکس در جامعه این روند را تایید نمی‌کند. وی ادامه داد: نامه نیروی انتظامی به اتحادیه‌ها با رضایت اتحادیه‌ها بوده و آنها نیز باید نظارت کافی را در این رابطه داشته باشند، چون ما هم قبول نداریم که نیروی انتظامی مسوول امور صنفی باشد. به گفته احمدی مقدم، پلیس نارسایی‌ها را می‌بیند و گزارش می‌دهد. در نتیجه اقتضائات اجتماعی فرهنگی در جامعه ما به گونه‌ای است که لزومی ندارد هرچیزی که آزاد است به صورت علنی عرضه شود.