سخنگوی کمیسیون طرح تحول اقتصادی از اصلاحات لایحه هدفمند کردن یارانه‌ها به نفع اقشار آسیب‌پذیر جامعه خبر داد و گفت: اصلاحات انجام شده به نحوی است که هنگام اجرای آن، کمترین فشار به اقشار مختلف جامعه اعمال شود. کاظم دلخوش در گفت‌وگو با ایرنا، برخی از تغییرات اعمال شده در لایحه هدفمند کردن یارانه‌ها را به این ترتیب شرح داد: سقف و کف ما‌به‌التفاوتش که از حذف یارانه‌ها در سال اول دریافت می‌شود به ترتیب ۱۰ و ۲۰‌هزار میلیارد تومان تعیین شده است. جدول قیمتی را حذف کرده‌ایم، حساب هدفمند کردن یارانه‌ها ایجاد شده است، در نوشتن آیین نامه‌ها بخش خصوصی و تعاونی‌ها را دخالت داده‌ایم و دهک‌ها را به ۵ دهک تقسیم کرده‌ایم.

وی مهم‌ترین مزایای این لایحه را در صورت اجرا به این ترتیب عنوان کرد: اجرای عدالت اجتماعی،‌ روان‌سازی در ارتباط اقتصادی کشور با سایر کشورهای دنیا،‌ آسان‌سازی ورود به سازمان تجارت جهانی (WTO) و برای هماهنگ کردن درآمدها و هزینه‌ها در کشور با سایر نقاط دنیا.

سخنگوی کمیسیون طرح تحول اقتصادی در مجلس هشتم با اشاره با تاثیر مستقیم اجرایی شدن این لایحه در هزینه کردن یارانه‌ها به نحو مطلوب و در جهت ارتقای سطح زندگی نیازمندان گفت: شفاف‌سازی پرداخت یارانه‌ها و اجرای عدالت از این طریق از مهمترین مزایای اجرای قانون هدفمند کردن یارانه‌ها پس از تصویب این لایحه در مجلس است. وی تاکید کرد: آنچه که در حال حاضر به عنوان یارانه پرداخت می‌شود به نفع نیازمندان جامعه نیست، چراکه سهم عمده آن در اختیار غیر نیازمندان قرار می‌گیرد.

سخنگوی کمیسیون طرح تحول اقتصادی در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه قطعا شفاف‌سازی هزینه‌هایی دارد، گفت: اگر دولت بتواند با برنامه‌ریزی صحیح و علمی یارانه‌ها را بین اقشار نیازمند جامعه به درستی توزیع کند، نتیجه به نفع این خانواده‌ها خواهد بود.

لایحه هدفمند کردن یارانه‌ها ماه گذشته از سوی دولت به مجلس شورای اسلامی تقدیم شد، اما به دلیل جلسات رای اعتماد کابینه و ماه مبارک رمضان مسکوت ماند. بنا به گفته دلخوش و اعلام قبلی، هفته آتی این لایحه در دستور کار مجلس قرار می‌گیرد. هدفمند کردن یارانه‌ها، یکی از محورهای هفت‌گانه طرح تحول اقتصادی است که در دولت نهم تدوین شد.