گزارش کنکور 88 به مجلس ارائه شد

مسوولان سازمان سنجش آموزش کشور طی جلسه‌ای در کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی گزارش خود درباره نحوه برگزاری کنکور ۸۸ را ارائه کردند که بر اساس این گزارش، این سازمان از شمار معترضان کنکور کاسته شده است. به گزارش مهر، کنکور سراسری دانشگاه‌های و مراکز آموزش عالی سال ۱۳۸۸ با حضور بیش از یک میلیون و ۳۰۰‌هزار نفر در سراسر کشور و ۱۷ کشور خارجی برگزار و نتایج نهایی آن ۱۹ شهریورماه اعلام شد که بر اساس آن ۵۲۴‌هزار و ۷۹۶ نفر از داوطلبان کنکور سراسری در این آزمون پذیرفته شدند.

نمایندگان مجلس شورای اسلامی هر ساله پس از برگزاری کنکور و اعلام نتایج آن، خواستار دریافت گزارش آن از سازمان سنجش آموزش کشور می‌شود. گزارش کنکور ۸۸ نیز توسط مسوولان سازمان سنجش در کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس ارائه شد.

امیر طاهرخانی، عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در گفت‌وگو با مهر، از ارائه گزارش کنکور ۸۸ به کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس خبر داد و گفت: بر اساس این گزارش، آمار اعتراضات به کنکور ۸۸ کاهش یافته است.

وی افزود: مسوولان سازمان سنجش آموزش کشور طی جلسه‌ای در کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در خصوص نحوه برگزاری کنکور ۸۸ گزارشی را ارائه دادند.

امیر طاهرخانی اظهار کرد: در این گزارش جزئیات ثبت نام، برگزاری آزمون و تعداد پذیرش ارائه و همچنین عنوان شد در کنکور ۸۸ نسبت به کنکور ۸۷ اعتراض کمتری از سوی داوطلبان به نتایج آزمون صورت گرفته است.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی گفت: علاوه‌بر این به نظر می‌رسد با توجه به اینکه بر اساس گزارش سازمان سنجش و بحث تقلب و تخلف نیز در آزمون امسال کمتر از سال گذشته بوده است، می‌توان عملکرد وزارت علوم را در این خصوص مطلوب ارزیابی کرد، اما در نهایت کمیسیون باید بررسی‌های دقیق‌تری را روی گزارش انجام دهد.

وی افزود: تنها بحث بومی گزینی که به ضرر مناطق کمتر برخوردار است مورد توجه نمایندگان مجلس بود.

طاهرخانی اظهار کرد: سرپرست وزارت آموزش و پرورش نیز در کمیسیون آموزش حضور داشت و در رابطه با همکاری این وزارتخانه با علوم در خصوص همکاری در زمینه برگزاری کنکور جلسه‌ای داشتیم.