واگذاری مخابرات در مجمع بررسی می‌شود

محسن رضایی گفت: اصل سیاست‌های اصل ۴۴ بدین جهت تنظیم شده که حجم و اندازه دولت در اقتصاد کاهش پیدا کند، ولی از آن طرف هم، هدف این بود که بهره‌وری و رقابت در اقتصاد افزایش پیدا کند. وی گفت: به دنبال انتقادات فراوان به واگذاری سهام شرکت مخابرات، کمیسیون نظارت مجمع تشخیص مصلحت نظام هم این موضوع را بررسی خواهد کرد.

به گزارش «فردا» بعد از آنکه نمایندگان مجلس هم به صف منتقدان نحوه واگذاری سهام مخابرات پیوستند و رییس مجلس نیز کمیته‌ای را برای بررسی این موضوع در مجلس تشکیل داد، مجمع تشخیص مصلحت نظام هم این موضوع بحث‌برانگیز را دنبال و بررسی خواهد کرد. محسن رضایی، دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در دیدار اعضای تحریریه سایت «فردا» گفت: در خصوص واگذاری سهام مخابرات شکایاتی به مجمع تشخیص مصلحت نظام رسیده و کمیسیون نظارت مجمع این شکایات را پی گیری و بررسی خواهد کرد.

رضایی با بیان اینکه در حال جمع آوری شکایات در خصوص واگذاری سهام مخابرات هستیم، افزود: شکایات را بررسی و گزارش آن را تهیه می‌کنیم و خدمت رهبری می‌فرستیم.

رضایی علاوه بر موضوع واگذاری سهام مخابرات، از گزارش کلی‌تری خبر داد که مربوط به نحوه و کیفیت واگذاری‌های صورت گرفته در دو سال گذشته است.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام اظهار داشت: در حال تهیه گزارشی هستیم که از سازمان بازرسی کل کشور و سازمان‌های نظارتی دیگر هم تقاضا کرده‌ایم گزارشات خود را به ما بدهند تا به یک جمع‌بندی درباره خصوصی‌سازی در دو سال گذشته برسیم و این جمع‌بندی را خدمت مقام معظم رهبری ارائه کنیم.

رضایی تاکید کرد: در این گزارش به دنبال این هستیم که خصوصی‌سازی‌های انجام شده طی ۲ سال اخیر، چه میزان با سیاست‌های اصل ۴۴ تطبیق داشته است.

وی ادامه داد: اصل سیاست‌های اصل ۴۴ بدین جهت تنظیم شده که حجم و اندازه دولت در اقتصاد کاهش پیدا کند ولی از آن طرف هم، هدف این بود که بهره‌وری و رقابت در اقتصاد افزایش پیدا کند؛ این امر هم جز با حضور مردم در صحنه اقتصادی میسر نیست.

گزارش مشروح دیدار اعضای سایت «فردا» با محسن رضایی و مواضع وی درخصوص آشتی ملی، خط تخریب شخصیت‌های نظام، آینده سیاسی رضایی، کمیسیون ملی انتخابات و... به زودی منتشر می‌شود.