لاریجانی: حوادث کردستان قطعا ریشه‌های سوء داخلی و خارجی دارد

رییس مجلس شورای اسلامی، نیت عاملان حوادث تروریستی اخیر کردستان را صرفا یک عملیات تروریستی و ایجاد ناامنی ندانست و محور اصلی کار آنها را ایجاد فضایی معرفی کرد که جلوی توسعه شتابان کردستان را بگیرد. علی لاریجانی در نطق پیش از دستور خود با اشاره به عوامل تروریستی اخیر در کردستان از نیروهای وزارت اطلاعات و سپاه پاسداران در برخورد با این عوامل تشکر کرد و گفت: قطعا این مساله ریشه‌های سوئی در داخل و خارج کشور دارد که لازم است پیگیری دقیقی در این زمینه صورت گیرد. وی افزود: نیت این افراد در داستان و موضوع کردستان صرفا یک عملیات تروریستی و ایجاد ناامنی نبود، بلکه محور اصلی کار آنها ایجاد فضایی بود که جلوی توسعه شتابان عمرانی کردستان را بگیرد.

بیانیه ۲۴۱ نماینده درباره حوادث کردستان

همچنین ۲۴۱ نفر از نمایندگان مجلس در بیانیه‌ای با محکوم کردن جنایات وحشیانه تروریست‌ها در استان کردستان از مسوولان امنیتی به دلیل دستگیری این عاملان قدردانی کردند.

در بیانیه ۲۴۱ نماینده که توسط محمد دهقان عضو هیات‌رییسه مجلس قرائت شد، آمده است: استان کردستان پیوسته نماد مقاومت، شجاعت و دلاوری دلیرمردانی بوده است که از تمامیت ارضی ایران اسلامی دفاع و پیوند عمیق خود را با ولایت به نمایش گذاشته است. در این بیانیه، نمایندگان همچنین به اتحاد و یکپارچگی مردم شریف کردستان در مهمان‌نوازی تاریخی از مقام معظم رهبری و نمایش زیبای انسجام و وحدت در آبادانی و توسعه کردستان که خشم دشمنان ملت به ویژه مردم کردستان را برانگیخته است، اشاره کردند.

نمایندگان در این بیانیه همچنین به شهید شدن دو روحانی گرانقدر اهل سنت کردستان اشاره و تصریح کرده‌اند: این دشمنان کوردل و تروریست با هدف قرار دادن و شهید کردن دو روحانی گرانقدر اهل سنت کردستان، «شهید ماموستا شیخ‌الاسلام عضو محترم مجلس خبرگان رهبری و شهید ماموستا برهان عالی»، مردم شریف کردستان به ویژه اهالی محترم سنندج و ملت بزرگ ایران به ویژه مقام معظم رهبری را داغدار کرده‌اند.

در پایان این بیانیه آمده است: نمایندگان ملت بزرگ ایران ضمن محکوم کردن این جنایت وحشیانه و عرض تسلیت به مقام معظم رهبری، خانواده‌های گرانقدر این شهدای والا مقام، مردم شریف کردستان و نمایندگان محترم آنها در مجلس شورای اسلامی، از مسوولان امنیتی به ویژه وزارت اطلاعات به خاطر اقدام سریع در دستگیری تروریست‌ها قدردانی و تشکر کرده و از قوه قضائیه قویا مجازات سریع این جنایتکاران را خواستارند.