طرح آشتی ملی برای ایران صدق نمی کند

سخنگوی جبهه پیروان خط امام و رهبری تاکید کرد: جبهه پیروان برای ایجاد فضای شفاف در کشور نه تنها مضایقه ندارد، بلکه پیشتاز نیز هست و معمولا در ملاقات‌هایی که از سوی جبهه پیروان با شخصیت‌های نظام صورت می‌گیرد راه‌حل‌های مرضی‌الاطراف برای تلطیف وآرام شدن اوضاع پیشنهاد می‌شود. به گزارش ایلنا، کمال سجادی در نشست خبری در مورد مباحثی مبنی بر لزوم آشتی ملی با بیان اینکه برخی اصلاحات دارای بار معنایی خاص خود است، گفت: آشتی ملی به این معناست که کشوری در بحران عمیق فرورفته و ساختارش در حال تنزلزل است ، اما در مورد کشوری چون جمهوری اسلامی که مقتدر و با ثبات است و دارای رهبری مستقل و با پایگاه قوی اعتقادی و مردمی است، آشتی ملی صدق نمی‌کند.

وی در عین‌حال گفت: البته پس از انتخابات سوتفاهم‌هایی پیش آمد و فضای غبارآلودی شکل گرفت، ولی خوشبختانه گروه‌های مرجعی از بین روحانیت، استادان و شخصیت‌های دارای وجهه و نفوذ در کشور داریم که می‌توانند این سوء تفاهم‌ها را به حسن تفاهم نسبت به یکدیگر تبدیل کنند.

سخنگوی جبهه پیروان خط امام و رهبری با بیان اینکه ما امروز تشدید اختلاف و ایجاد بی‌اعتمادی، شکاف و تفرقه سیاسی که نتیجه آن کاهش سرمایه اجتماعی است را با هر قلم و از زبان هر‌کسی در جهت خدمت به دشمنان انقلاب می‌دانیم، گفت: معتقدیم ایجاد حسن تفاهم و تلطیف فضای سیاسی و فراهم کردن فضای الفت و دوستی مصداق عمل صالح و خدمت به مردم است. سخنگوی جبهه پیروان خط امام و رهبری درباره این که آیا عسگراولادی در تهیه متن دلسوزان نظام برای خروج از وضعیت فعلی کشور نقش داشته است، گفت: آقای عسگر اولادی همواره به عنوان شخص مورداحترام اصولگرایان و سایر فعالان سیاسی هر آنچه که برای تلطیف قلوب و ایجاد حسن تفاهم بین شخصیت‌های نظام لازم بوده انجام دادند و مضایقه نداشتند.

سجادی در پاسخ به سوالی مبنی بر موضع جبهه پیروان خط امام و رهبری در مورد تخریب بیت امام نیز گفت: فضای توهین و افراط را هیچ انسان منصفی نمی پذیرد، اما مساله‌ای که وجود دارد این که به هر حال در عالم سیاست حلوا پخش نمی‌کنند، وقتی موضع‌گیری انجام می‌گیرد، نباید انتظار داشته باشیم که هیچ حرف مخالفی برعلیه آن زده نشود. وی با اشاره به برخی طرح‌های خواص از جمله طرح آشتی ملی و با بیان این جمله که نمی‌توان نقش بر خواص را در وحدت ملی در سال‌های گذشته منکر شد، تصریح کرد: اینکه از طرح وحدت ملی برداشت‌های خاص جناحی صورت گیرد، نمی‌تواند مناسب باشد و باید توجه داشته باشیم که ناصحان دلسوز انقلاب با حفظ وحدت بین خودشان، برای وحدت ملی در کشور تلاش صورت بگیرد.