سخنگوی خانه احزاب گفت: تا زمانی که تمام طرف‌های درگیر یک انتخابات، فرهنگ انتخابات را نپذیرند، ممکن است تشکیل ده‌ها کمیته در این راستا نتواند ایفاگر نقش مثبتی باشد. حمید قزوینی در گفت‌وگو با ایسنا، در ارزیابی از ایده تشکیل کمیسیون ملی انتخابات که از سوی محسن رضایی پیشنهاد شده، با بیان این‌که در حال حاضر هر پیشنهادی که بتواند اعتماد مردم را جلب کند، مطلوب است، اظهار کرد: قانون انتخابات قابل اصلاح است و قانون اساسی نیز اجازه می‌دهد در چارچوب قوانین عادی، سازوکارهای منطقی و به روزی را برای انتخابات در نظر بگیریم. حال اگر بشود ساز و کارهایی را در نظر گرفت تا نفوذ دستگاه‌های اجرایی و دولتی کمتر شود، ایده بسیار خوبی است.

سخنگوی خانه احزاب تاکید کرد: اگرچه نیت آقای رضایی برای دادن پیشنهاد تشکیل یک کمیسیون ملی انتخابات، خیر و در راستای کمک‌ به برگزاری یک انتخابات سالم بوده، ولی باید دانست قبل از هر چیز باید همه طرف‌های درگیر انتخابات فرهنگ انتخابات را بپذیرند.

وی افزود: به هر ترتیب انتخابات الزاماتی دارد و در صورت رعایت‌نکردن آن توسط افرادی که درگیر جریان انتخابات می‌شوند، ممکن است ده‌ها کمیسیون و کمیته نتوانند ایفاگر نقش مثبتی باشند؛ چنانکه در همین انتخابات اخیر شاهد بروز برخی موارد بودیم؛ بنابراین باید در ارتقای چنین فرهنگی تلاش شود.