1+5 با ایران، منطقی و براساس موازین بین‌المللی مذاکره کند

محسن رضایی در دیدار با هربرت هونزوویتس، سفیر آلمان در جمهوری اسلامی‌ایران خواهان گسترش همکاری‌های علمی‌و تحقیقاتی دو کشور شد. به گزارش ایسنا، محسن رضایی، دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در این دیدار با اشاره به وظایف مجمع تشخیص مصلحت نظام در خصوص سیاستگذاری‌های کلان گفت: همکاری دو کشور ایران و آلمان در حوزه‌های علمی، پژوهشی و تحقیقاتی در خصوص تجارب دو کشور و تبادل آنها می‌تواند فواید موثری به همراه داشته باشد.

رضایی تدوین سند چشم انداز توسعه در ایران را در راستای کاهش نقش دولت در اقتصاد و افزایش نقش بخش خصوصی عنوان کرد و گفت: بحران اقتصادی در غرب و سرایت آن به دیگر کشورهای دنیا، نیاز همکاری‌های بین‌المللی در حوزه اقتصاد و مسائل مالی را افزایش داده است. دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با ذکر تاریخچه مثبت همکاری‌های ایران و آلمان در خصوص مسائل مختلف تاکید کرد: ظرفیت‌های زیادی برای روابط دو کشور وجود دارد که اتخاذ سیاست‌های منطقی و حسن نیت می‌تواند آنها را به فعلیت برساند. رضایی دموکراسی در ایران را یک دموکراسی حقیقی و واقعی عنوان کرد و افزود: سیاست خارجی جمهوری اسلامی‌ایران نیز دارای یک منطق واقعی مبتنی بر احترام متقابل و نفی هرگونه سلطه‌گری و سلطه‌پذیری استوار شده است.

وی تاکید کرد: جمهوری اسلامی‌ایران در عرصه بین‌المللی به دنبال ماجراجویی نیست و خواهان همکاری مسالمت‌آمیز در چارچوب قوانین بین‌الملل است.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: برداشت‌های اشتباهی از ایران و مسائل داخلی و بین‌المللی آن در غرب وجود دارد که مانع تفاهم و وسعت بخشیدن به همکاری‌های دو جانبه است.

وی با اشاره به تاکید جمهوری اسلامی‌ایران به استفاده صلح‌آمیز از انرژی هسته‌ای خواهان این شد که دولت‌های غربی در مذاکرات ۱+۵ با ایران، منطقی و براساس موازین بین‌المللی عمل کرده و به دنبال راه حل عقلانی حل موضوع باشند.