دنیای اقتصاد- در جلسه دیروز مجلس نمایندگان با قرائت بیانیه‌ای خطاب به ۱+۵ هشدار دادند که اگر اشتباه کنید، گزینه‌های دیگری غیر از رویه جاری روی میز خواهد بود. در این بیانیه آمده است که این بن‌بست را آزاد نماید و مشکل را حل نماید و توصیه اکید ما به گروه ۱+۵ استفاده از این فرصت تاریخی است. اولتیماتوم نمایندگان مجلس به گروه ۱+۵

دنیای اقتصاد- در جلسه دیروز مجلس شورای اسلامی نمایندگان مجلس با قرائت بیانیه‌ای خطاب به ۱+۵ یادآور شدند که اگر اشتباه کنید گزینه‌های دیگری غیر از رویه جاری روی میز خواهد بود.

به گزارش ایسنا، در این بیانیه که به امضای ۲۳۹نفر از نمایندگان مجلس رسیده، آمده است: ملت بزرگ ایران یکبار دیگر شاهد شکوفایی استعدادهای درخشان فرزندان برومند خود گردید و افتخاری بر افتخارات گذشته جوانان دانشمند ایران اسلامی افزوده شد و ساخت دومین پایگاه غنی‌سازی اورانیوم به همت دانشمندان جوان ایرانی آغاز شد. ما نمایندگان ملت پرافتخار ایران اسلامی ضمن عرض تبریک این موفقیت بزرگ به محضر مقام معظم رهبری و آحاد ملت ایران نکات ذیل را به گروه ۱ + ۵ اعلام می‌داریم: ۱ - ما نمایندگان مجلس شورای اسلامی با قاطعیت حمایت جدی خود را از ارتقای فناوری هسته‌ای کشور در چارچوب اهداف صلح‌آمیز اعلام می‌کنیم. ۲ - اقدام اخیر سازمان انرژی اتمی ایران در ساخت پایگاه جدید غنی‌سازی اورانیوم را گامی منطبق بر موازین بین‌المللی، عهدنامه‌ ان. پی. تی و مقررات آژانس و با اهداف صلح‌آمیز جهت تامین مهمترین مساله نسل‌های آینده این کشور یعنی انرژی می‌دانیم. ۳ - مذاکرات روز پنج‌شنبه آینده آزمون بسیار مهمی برای گروه ۱ + ۵ است و ما به عنوان نمایندگان ملت ایران به دقت تحول این مذاکرات را دنبال می‌کنیم و ضمن اعلام حمایت جدی خود از مذاکرات هدفمند در چارچوب بسته پیشنهادی جمهوری اسلامی ایران این تذکر را به کشورهای مذاکره‌کننده می‌دهیم که این یک فرصت تاریخی است که می‌تواند این بن‌بست را آزاد نماید و مشکل را حل نماید و توصیه اکید ما به گروه ۱ + ۵ استفاده از این فرصت تاریخی است. ۴ - یادآوری این نکته را ضروری می‌دانیم که اگر گروه ۱ + ۵ به جای استفاده از این فرصت تاریخی اشتباهات گذشته را تکرار نماید، مجلس شورای اسلامی همانگونه که در گذشته نشان داده است، تصمیمات دیگری را در دستور بررسی خود قرار خواهد داد تا رویه جاری تنها گزینه پیش‌روی دولت باشد و ما می‌توانیم از اختیارات دیگر خود در این زمینه استفاده کنیم.