تاکید وزیر کار بر گسترش مشاغل خانگی

وزیر کار و امور اجتماعی از توسعه مشاغل خانگی و صنایع کوچک به عنوان یک اولویت برای کاهش نرخ بیکاری خبر داد. به گزارش مهر، عبدالرضا شیخ الاسلامی‌در دیدار وزیر امور اجتماعی اندونزی آمادگی وزارت کار برای همکاری در حوزه اشتغال و آموزش فنی و حرفه‌ای با اندونزی را اعلام کرد و افزود: تبادل اطلاعات و تجربه بین دو کشور فرصت مغتنمی ‌را برای توسعه روابط فراهم می‌سازد. وزیر کار و امور اجتماعی با اشاره به تجربه‌ایران در حوزه اشتغال به برنامه پیشنهادی خود به مجلس شورای اسلامی‌در مورد توسعه مشاغل خانگی و صنایع کوچک اشاره کرد و گفت: برنامه‌های وسیعی برای اجرای‌این اهداف تدارک دیده شد و ما آماده‌ایم در ‌این حوزه با اندونزی همکاری گسترده‌ای داشته باشیم.

شیخ الاسلامی‌ در پاسخ به تقاضای طرف اندونزیایی، برای اجرایی شدن همکاری، پیشنهاد داد کمیته‌ای مشترک از کارشناسان دو کشور زمینه‌ها و توانمندی‌های موجود را بررسی و بر‌این اساس برنامه‌ریزی شود.

در این دیدار بختیار چمسیا وزیر امور اجتماعی اندونزی با تبریک انتخاب دکتر احمدی نژاد به عنوان رییس جمهوری و دکتر شیخ‌الاسلامی ‌به عنوان وزیر کار و امور اجتماعی، تصریح کرد:‌ ایران و اندونزی روابط مستحکمی‌دارند و ما تلاش خواهیم کرد ‌این مناسبات در همه حوزه‌ها به ویژه عرصه آموزش و اشتغال گسترش یابد.

وزیر امور اجتماعی اندونزی با اشاره به همکاری کشورش با کمیته امداد حضرت امام‌(ره) در زمینه محو فقر و تولید مشاغل ارزان قیمت خواستار استفاده از تجارب وزارت کار در‌این زمینه شد. وی سفر به تهران را فصل جدیدی برای توسعه روابط دانست و از وزیر کار و امور اجتماعی کشورمان برای سفر به اندونزی دعوت کرد.