لطمه نگاه مطلق‌گرایانه به تئاتر دفاع مقدس

فارس- حمید آذرنگ گفت: متاسفانه نگاه یک سویه، مطلق و قهرمان‌پروری خارج از تصور خسته‌کننده، باعث شده است که تئاتر دفاع مقدس به این روز بیفتد و برای خارج شدن از این وضعیت نیازمند تلاش دوباره هستیم. «حمیدرضا آذرنگ» نمایشنامه‌نویس و کارگردان تئاتر گفت: مسوولان تئاتری به آن اندازه‌ای که تئاتر و هنر نمایش لیاقت دارد، تدبیری برای آن نیندیشیده‌اند تا موضوع دفاع مقدس در هنر نمایش و حوزه تئاتر نیز زنده بماند و به حیاتش ادامه دهد.

وی افزود: متاسفانه نگاه یک‌سویه، مطلق و سهل‌انگارانه و همچنین نگاه قهرمان‌پروری خارج از تصور خسته‌کننده باعث شده تا تئاتر دفاع مقدس به این روز بیفتد و برای خارج شدن از این وضعیت باید تلاش دوباره و مضاعفی را انجام داد. این نمایشنامه‌نویس تصریح کرد: پس از برگزاری ۱۲ دوره جشنواره تئاتر دفاع مقدس هنوز نتوانسته‌ایم ۵۰هنرمند را جمع کرده و آنان را مورد حمایت قرار دهیم و از آنها بخواهیم که کارهای فاخر در حوزه نمایش دفاع مقدس انجام دهند.

وی کار شاخص در تئاتر دفاع مقدس این سال‌ها را «۴ حکایت از چندین حکایت از رحمان» نوشته علیرضا نادری نام برد و افزود: فاصله ایجاد شده بین هنرمند و موضوع دفاع مقدس موجب شده تا تعداد نمایش‌های با موضوع دفاع مقدس کم باشد.