دیدار خاتمی با سوروس تخیلی است

سایت تابناک وابسته به محسن رضایی نوشت: شواهد و قرائن حکایت از آن دارد که خبر منتشره از سوی خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران (ایرنا) وابسته به دولت، که در آن مدعی شده بود آقای جورج سوروس ـ که در ایران به تئوریسین انقلاب‌های مخملی معروف شده است ـ در سالن اجتماعات هتل ترومپ (Trump International Hotel) در شهر نیویورک! در جمع مدیران و فعالان تعدادی از سازمان‌های غیردولتی از دیدار خود با آقای خاتمی در سال ۲۰۰۶ سخن گفته است، غیر واقعی بوده و بیشتر به خبری تخیلی ساخته ذهن خبرنگار این خبرگزاری شباهت دارد.

خبرنگار «تابناک» در واشنگتن به محض انتشار وسیع این خبر توسط خبرگزاری دولت و چندین خبرگزاری دیگر با توجه به آثار تخریبی آن در ذهن عموم دوست‌داران نظام، سعی نمود که صحت و سقم این خبر را از هتل‌های آمریکا و همچنین متن کامل و تایید شده سخنرانی آقای جورج سوروس را به دست آورد.

اما بر پایه این گزارش، مشخص شد در عالم واقع هرچند مجموعه هتل‌های زنجیره‌ای با این نام در نیویورک وجود دارد، اما با مشخصاتی که در خبر ایرنا ذکر شده است تنها هتلی در مرکز شهر شیکاگو در ایالت «ایلینویز» آمریکا با ۹۶ طبقه و ارتفاع ۴۱۵ متری در کنار رودخانه شیکاگو با نمای دریاچه میشیگان که بعد از برج «ویلیز» دومین ساختمان بلندمرتبه آمریکا محسوب می‌گردد وجود دارد و وجود هتلی با این مشخصات در نیویورک واقعیت ندارد.

تابناک می‌افزاید: با توجه به شواهد بیان شده به نظر می‌رسد خبرگزاری رسمی دولت جمهوری اسلامی ایران، باید در راستای حفظ شان و جایگاه خود به عنوان منبع رسمی اخبار دولت در ایران، از انتشار اخبار بی‌اساس و ساختگی پرهیز نماید، زیرا این رویه در سطح داخلی و بین‌المللی سبب نوعی بی‌اعتمادی و تخریب چهره این نهاد راهبردی و حتی دولت خواهد شد، موضوعی که با توجه به بودجه هنگفت این نهاد نه تنها توجیهی ندارد بلکه باعث تاسف است.