هدف جنگ نرم فاصله انداختن بین نخبگان و جامعه است

برخی چهره‌های سیاسی به جای این که خود را سپر رهبری در برابر فتنه‌ها کنند، پشت سر رهبری قرار گرفتند

دستیار و مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا، هدف دشمنان از به راه انداختن جنگ نرم در ایران را گسترش یاس و ناامیدی نسبت به آینده در بین جوانان معرفی کرد. به گزارش ایسنا، سید یحیی رحیم‌صفوی که به مناسبت هفته دفاع مقدس در پیش خطبه‌های نماز جمعه امروز تهران سخن می‌گفت، با بیان تعاریفی از مفهوم جنگ نرم یا تهدید نرم یا قدرت نرم گفت: جنگ نرم یا جنگ روانی نوعی بسیار پیچیده و پنهان از عملیات سیاسی، فرهنگی و اطلاعاتی قدرت‌های بزرگ جهانی است، برای تغییرات دلخواه و مطلوب در کشورهای مورد هدف خودشان. هدف از انجام جنگ نرم، تغییر در ارزش‌ها، نگرش‌ها و باورهای ملی و فرهنگی ملت‌ها است.

جنگ نرم بر قابلیت شکل دادن به علایق، فکر و اندیشه، اخلاق و نوع رفتار بازیگران سیاسی برای رسیدن به قدرت مطابق با خواست بیگانگان تمرکز دارد. جنگ نرم به معنای آن است که دیگران را ترغیب کنند همان چیزهایی را بخواهند که دشمنان می‌خواهند.

وی افزود: برخی افراد و گروه‌های سیاسی در مسائل اخیر به مردم‌، نظام سیاسی و مقام معظم رهبری ظلم کردند. قانون‌شکنی کردند و جامعه را دچار تنش و ناامنی کردند و از موضع و خواست سیاسی‌شان و حرف باطل خود تا کنون برنگشته‌اند. اگرچه هنوز امید است که آنها به دامن اسلام

و دامن ملت بازگردند و در چارچوب نظام اسلامی حرکت کنند.

وی گفت: برخی نخبگان جامعه در حق رهبری جفا کردند و با گروه‌های قانون‌شکن و مخل آسایش مردم با شجاعت و صراحت همیشگی‌شان برخورد نکردند و برخی دیگر از خودی‌ها هم به جای این‌که خودشان را سپر رهبری در این قضایا و فتنه‌ها قرار دهند، خودشان را پشت سر رهبری قرار دادند و پشت سر رهبری سنگر گرفتند.

دستیار و مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا در ادامه با یادآوری نقش نخبگان حوزوی، سیاسی، دانشگاهی، فرهنگی و سیاسی که با بصیرت، همواره به عنوان مرجع فکری، جامعه ما را هم در شناخت بحران‌ها کمک می‌کردند و هم از وضعیت‌های ناآرام اجتماعی عبور می‌دادند، گفت: جنگ نرم می‌خواهد بین نخبگان و جامعه فاصله بیاندازد.