لاریجانی: قضیه فلسطین پیوندی کامل و مستقیم با منافع ایرانیان دارد

رییس مجلس شورای اسلامی گفت: قضیه فلسطین جدای از وظیفه دینی و شرعی ما پیوندی کامل و مستقیم با منافع ایرانیان دارد. علی لاریجانی با بیان اینکه در شرایط کنونی ایران نیازمند وحدت جهت ادامه دادن راه امام(ره) است، گفت: رمضان ماه تزکیه است، افراد باید اختلافات را کنار گذارند و تنها به اراده و منافع کشور فکر کنند. وی گفت: مرجعیت و علما و اسلام، راه امام(ره)، وصیت نامه و سلوک وی، قانون اساسی و اصل مترقی ولایت فقیه و نظرات و راهنمایی‌های مقام معظم رهبری از اصول کشور ما است که بسیار واضح است و همه باید در عمل به این اصول پایبند باشند و اختلاف نظر‌ها باعث ترقی باشد، نه نزاع. زیرا اختلاف نظر خصمانه باعث فرسایش نیروها خواهد شد. وی گفت: ملاقات هیات دولت با رهبر منشور حرکت در راه توسعه و عدالت است و همه اهداف ما باید متوجه رسیدن کشور به سند چشم‌انداز باشد که برای این موضوع داشتن وحدت بسیار ضروری است. وی اظهار داشت: مجلس به عنوان رکن مهم جمهوریت نظام و نماینده اراده ملی با پایبندی به اصول و راهنمایی‌های رهبری فضای خوب و شایسته‌ای را برای کمک به دولت دهم پی‌ریزی کرده است.

به گزارش ایسنا، علی لاریجانی رییس مجلس شورای اسلامی در جمع نمازگزاران نماز جمعه قم با بیان این مطلب، افزود: در روزهای اخیر برخی این ایراد را می‌گیرند که مساله فلسطین چه ربطی به ما دارد، باید گفته شود که مسجد‌الاقصی که در قرآن به آن اشاره شده است، پیوندی مستقیم با وظیفه دینی ما دارد. نماینده قم در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: در شرایط کنونی برخی افراد بی‌اطلاع و منحرف در برخی سایت‌ها عنوان می‌کنند که مساله فلسطین چه ربطی به ما ایرانیان دارد که این امر بسیار تاسف‌انگیز است، مگر فلسطینی‌ها مسلمان نیستند و مگر ما پیرو امام علی(ع) و امام حسین(ع) نیستیم، همین بی‌خیالی‌های کشورهای عربی بود که رژیم صهیونیستی را به چنین جایگاهی رساند.

عزتمندی ایرانیان در این است که قدرت نفوذ خود را نشان دهند تا دشمن جرات تعدی نداشته باشد. وی ادامه داد: عزت کشور ما در این نیست که سرخود را زیر برف کند تا دشمن به سراغ وی برود، بلکه عزتمندی ایرانی و ایرانیان در این است که با قدرت نفوذ خود را نشان دهند تا دشمن جرات تعدی را نداشته باشد و در واقع امروز دفاع از مردم فلسطین جدای از وظیفه دینی ما کاملا و مستقیما به منافع ایرانیان پیوند خورده است.

وی با بیان اینکه اسرائیل پیوسته ایران را به حمله نظامی تهدید می‌کند، تصریح کرد: شاید اسرائیل و آمریکا تصور کرده‌اند که جنجال‌های پس از انتخابات، ایران را به خود مشغول کرده و نسبت به سرنوشت فلسطین بی‌تفاوت شده است. وی ادامه داد: این یک اشتباه محاسباتی بزرگ است، ملت ایران در راه انقلاب و آرمان‌های امام(ره) و با راهنمایی‌های مقام معظم رهبری به صورت یک صدا در حرکت است و در مقابل هر تحرک و موضوعی که منافع ما را تهدید کند، پاسخی دندان شکن خواهد داد. اقدام ایران علیه کسانی که منافع کشور ما را به خطر اندازند، دردآور و دارای سوزش دائمی خواهد بود.

وی با بیان اینکه تهدید به حمله یک جنگ روانی است، گفت: ما به اوباما و آمریکا که متحد اسرائیل است، می‌گوییم که اگر می‌خواهید اسرائیل غزل خداحافظی را بخواند و وی را تشییع جنازه کنید، علیه ما تحریک کنید. وی ادامه داد: آمریکا باید مراقب باشد تا مادران سربازان خود را داغ دار نکند، اقدام ایران علیه کسانی که منافع کشور ما را به خطر اندازند درد آور و دارای سوزش دائمی خواهد بود.

اجرای طرح جدید صلح آمریکا سرتاسر کشورهای اسلامی و عربی را دچار واکنش خواهد کرد.

لاریجانی در ادامه با اشاره به طرح جدید صلح آمریکا یادآور شد: اجرای این طرح زمینه ایجاد واکنش را فراهم می‌کند، آن هم واکنشی که محکوم به کرانه باختری نخواهد بود و سرتاسر کشورهای اسلامی و عربی را دچار واکنش خواهد کرد و آنگاه آمریکا و اسرائیل ناچار هستند با دستپاچگی شرایط جدید را بپذیرند و این سنتی الهی است که بی‌توجهی و نادیده انگاری، نابینایی و گمراهی در مراحل پایانی را به دنبال خواهد داشت.

وی تصریح کرد: ایران راه خود را پیدا کرده و با تبلیغات کشور‌های غرب صراط مستقیم خود را تغییر نمی‌دهد و با تمسک به اسلام استوار در مسیر خود ایستاده است.