به حوادث کهریزک و خوابگاه دانشجویان در دادگاه رسیدگی شود

آیت‌ا... العظمی مکارم شیرازی گفت: حال که رهبر بزرگوار انقلاب تاکید دارند که به جرائم رسیدگی شود خوب است هرچه زودتر آنچه در زندان کهریزک گذشته و آنچه در خوابگاه دانشجویان گذشته همه در دادگاه مورد بررسی قرار گیرد تا مردم به نظام بیشتر اعتماد پیدا کنند. به گزارش خبرگزاری فارس از قم، آیت‌ا... العظمی ناصر مکارم شیرازی ظهر دیروز در جمع نمازگزاران حرم مطهر حضرت معصومه (س) با اشاره به شرایط مسلمانان در آغاز بعثت پیامبر گرامی اسلام و مشکلات به وجود آمده برای مسلمانان صدر اسلام تصریح کرد: در زمانی که پیامبر در مکه بود، مشرکان گاهی خود پیامبر را اذیت می‌کردند و گاهی جوانانی را که از عشق به پیامبر لبریز بودند به شکنجه‌گاه‌ها برده و شکنجه می‌دادند.

وی تصریح کرد: ما با مطالعه داستان‌های شکنجه‌های مسلمانان در مکه می‌فهمیم که اسلام ارزان به دست نیامده است و ما در زمینه حفاظت از این دین آسمانی وظیفه سنگینی بر دوش داریم.

این مرجع تقلید داستان شعب ابیطالب و وفات حضرت خدیجه کبری را نمونه‌ای از شکنجه‌های مسلمانان عنوان کرد و افزود: مسلمانان صدر اسلام سه سال در آن آفتاب سوزان مکه در شعب ابیطالب بدون آذوقه کافی و بدون سایبان ماندند و صدمات زیادی را متحمل شدند. وی گفت: حتی شرایط به گونه‌ای شد که حضرت خدیجه بانوی بزرگوار و ثروتمند اسلام شب‌ها گرسنه در شعب ابیطالب می‌خوابید.

استاد حوزه علمیه قم اضافه کرد: در آن شرایط آیات قرآن نازل شد مبنی بر اینکه مومنان پیشین هم گرفتار بودند و در آیات سوره بروج به این مساله به وضوح اشاره شده است. وی تاکید کرد: قرآن از مسلمانان صدر اسلام خواست که در برابر شکنجه‌های کافران مقاومت کنند؛ چراکه خداوند انتقام را از دشمنان خواهد گرفت.

این مرجع تقلید با بیان اینکه ۵۰ مورد قسم در قرآن وجود دارد، اظهار داشت: در قرآن به خدا، آسمان، زمین، خورشید، ماه، دانه‌های زیتون و انجیر و... قسم یاد شده است. آفرینش مخلوقات غوغا است و اینکه خداوند قسم یاد می‌کند ابتدا برای تاکید است. وی تصریح کرد: کره زمین در برابر عالم مانند برگی از یک درخت در جنگل انبوه است و حال باید دید که ما در برابر این عالم چقدر ناچیز هستیم.

آیت‌ا... العظمی ناصر مکارم شیرازی در بخش پایانی سخنان خود با اشاره به شرایط اخیر کشور بیان داشت: حال که رهبر بزرگوار انقلاب تاکید دارند که به جرائم رسیدگی شود خوب است هرچه زودتر آنچه در زندان کهریزک گذشته و آنچه در خوابگاه دانشجویان گذشته همه در دادگاه مورد بررسی قرار گیرد تا مردم به نظام بیشتر اعتماد پیدا کنند.