امارات اعلام کرده است که یک کشتی حامل تسلیحات از کره شمالی به مقصد ایران را توقیف کرده است.

به گزارش ایسنا، خبرگزاری آلمان به نقل از منابع دیپلماتیک از نیویورک گزارش داد: این حادثه که اوایل ماه جاری رخ داده است، ظاهرا از سوی امارات به کمیته تحریم‌های کره شمالی در شورای امنیت سازمان ملل گزارش شده است. آمریکا و چین از جمله کشورهایی هستند که هفته گذشته گزارش دادند که تحریم‌های شورای امنیت علیه کره شمالی را اجرا کرده‌اند.

در ماه ژوئن (تیرماه)، شورای امنیت قطعنامه‌ای را برای ممنوعیت صادرات همه انواع تسلیحات به کره شمالی و نیز همه تبادلات مالی که می‌تواند به برنامه تسلیحات هسته‌ای این کشور منتهی شود، صادر کرد.

این تحریم‌ها پس از آن اعمال شد که پیونگ یانگ آزمایشات هسته‌ای را در ماه مه انجام داد و هدف از آن بازگشت به روند خلع سلاح هسته‌ای شبه جزیره کره و رعایت تعهدات پیشین این کشور در گفت‌وگوهای شش جانبه بود.

یک دیپلمات در نیویورک به خبرگزاری فرانسه با اشاره به اینکه مقامات دولت امارات به کمیته تحریم‌های شورای امنیت که مسوول اجرای تحریم‌های علیه پیونگ‌یانگ است؛ اطلاع داده‌اند، گفت: این مساله‌ای است که از سوی کمیته در دست بررسی است. وی از اشاره به نامش خودداری کرد. در همین حال، شبکه خبری سی.ان.ان گزارش داده است که این کشتی با پرچم باهاماس حرکت می‌کرده است.