تجری: نباید جای حجاریان لو برود

یک عضو کمیته‌ ویژه مجلس جهت بررسی وضعیت بازداشت شدگان اخیر خبر داد: اعضای کمیته ویژه مجلس احتمالا از سعید حجاریان دیدار می‌کنند. فرهاد تجری، عضو کمیته ویژه مجلس در جمع خبرنگاران گفت: البته به دلیل ناهماهنگی که بین اطلاع‌رسانی من و آقای مرتضوی به وجود آمد، ممکن است این دیدار به هفته آینده موکول شود. وی در پاسخ به سوالی درخصوص برخی محدودیت‌ها در ملاقات با حجاریان پرسید، گفت: ما محدودیتی از ناحیه دستگاه قضایی و هماهنگی دادسراها نداریم، اما چون تعدادی از همکاران ما به شهرستان می‌روند ممکن است این دیدار به هفته‌ آینده موکول شود. تجری ادامه داد: از آن‌جا که سعید حجاریان در محیطی خارج از زندان نگهداری می‌شود، ممکن است ملاقات با ایشان به لحاظ مسائل امنیتی و لو نرفتن مکان نگهداری وی، دارای محدودیت‌هایی باشد. تجری افزود: قرار است در این ملاقات بنده به همراه بروجردی، علیخانی و امیدوار رضایی حضور داشته باشیم.

دیدار با صادق لاریجانی

عضو کمیته ویژه مجلس همچنین از جلسه‌ هفته آینده اعضای این کمیته با صادق لاریجانی، رییس قوه‌ قضائیه خبر داد و گفت: در این دیدار گزارشی از بررسی‌های کمیته ویژه‌ مجلس به ایشان ارائه خواهد شد.

به دنبال بازدید از بازداشتگاه‌ها نیستیم

تجری در پاسخ به سوالی درباره علت عدم بازدید اعضای کمیته ویژه مجلس از بازداشتگاه‌های شاپور و پاسارگاد گفت: ما به دنبال بازدید از ساختمان‌ها نیستیم، بلکه به دنبال بازدید از افراد هستیم. وی تاکید کرد: وضعیت کسانی که گفته می‌شود در حین بازداشت با بدرفتاری ماموران مواجه شدند بدتر از کسانی که در حوادث اخیر کشته شدند نیست و کسانی که مورد بدرفتاری قرار گرفتند، می‌توانند به کمیته ویژه مجلس برای پیگیری موضوع مراجعه کنند.