مرندی: دستجردی رای اعتماد می‌‌آورد

به اعتقاد وزیر اسبق بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، معرفی مرضیه وحیددستجردی از سوی رییس‌جمهور به عنوان وزیر پیشنهادی بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در دولت دهم، انتخاب شایسته‌ای بود که می‌تواند رای اعتماد مجلس را کسب کند، البته در صورتی که برخی نمایندگان تعصبات خود را نسبت به زنان کنار بگذارند. به گزارش ایسنا، سیدعلیرضا مرندی، نماینده تهران حضور دستجردی را این‌گونه ارزیابی می‌کند: جا دارد برای این انتخاب شایسته به رییس‌جمهور تبریک بگویم، چرا که خانم دستجردی فردی بسیار توانمند، متدین، حزب‌اللهی و ولایت مدار است که از مشورت دیگران خوب استفاده می‌کند. وی همچنین تصریح می‌کند: انتخاب دستجردی به عنوان وزیر بهداشت، انتخاب بسیار خوبی است، اما رییس‌جمهور باید ایشان را مورد حمایت همه‌جانبه قرار دهد تا اولین انتخاب وزیر زن موفق باشد.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان در خاتمه خاطرنشان می‌کند: خانم دستجردی دکتر بسیار بسیار توانمند و خوبی است که امیدوارم با رای بسیار بالای نمایندگان مجلس به عنوان وزیر بهداشت دولت دهم شروع به کار کند.

مریم بهروزی: دستجردی پیشنهاد ما بود

در این حال دبیر کل جامعه زینب(س) با اشاره به زنان معرفی شده از سوی رییس‌جمهور به مجلس، گفت: ای کاش رییس‌جمهور زنان قوی‌تر، کارآمدتر و با سابقه روشن‌تری را برای وزارت به مجلس معرفی کرده بود. مریم بهروزی دبیرکل جامعه زینب (س) در گفت‌وگو با خبرگزاری مهر، در پاسخ به سوالی درباره وزیران زن پیشنهادی از سوی رییس‌جمهور، گفت: معرفی سه زن برای وزارت به مجلس قابل انتظار بود و رییس‌جمهور در این رابطه شهامت به خرج داد و لذا این اقدام وی قابل تقدیر است. وی با بیان اینکه مرضیه وحید دستجردی وزیر پیشنهادی وزارت بهداشت زمینه لازم را در مجلس برای اخذ رای اعتماد دارد، افزود: مجلس شورای اسلامی‌با توجه و دقتی که دارد، به طور حتم جنسیت را ملاک قرار نخواهد داد و به بررسی‌های کارشناسی خود برای ارائه رای اعتماد به وزیران پیشنهادی خواهد پرداخت.

بهروزی همچنین درباره وزیر پیشنهادی وزارت آموزش و پرورش، ادامه داد: بنده سوسن کشاورز را نمی‌شناسم زیرا سابقه شناختی دقیقی از او ندارم و مجلس هم او را نمی‌شناسد.

دبیرکل جامعه زینب (س) در ادامه در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه آیا این زنان می‌توانند، سابقه خوبی از دوره وزارت خود به جای بگذارند گفت: ای کاش رییس‌جمهور افراد قوی‌تری را به عنوان وزیر زن به مجلس معرفی می‌کرد، البته علت این انتخاب‌ها را نمی‌دانم، ولی رییس‌جمهور در تشخیص خود مختار است. وی اضافه کرد: اگر رییس‌جمهور می‌خواست، بسیاری زنان قوی‌تر، کارآمدتر و باسابقه روشن و شناخته شده‌تری نیز در جامعه بودند که می‌توانست آنان را به مجلس معرفی کند.

بهروزی خاطرنشان کرد: البته مرضیه وحید دستجردی یکی از گزینه‌های پیشنهادی احزاب زنان اصولگرا به رییس‌جمهور از مجموع ۵ زنی بود که برای برخی وزارتخانه‌ها معرفی کرده بودیم. وی همچنین گفت که احزاب زنان اصولگرا منیره نوبخت را برای وزارت آموزش و پرورش، مریم بهروزی وزارت دادگستری، پروین سلیحی سازمان بهزیستی، الهام امین‌زاده وزارت امور خارجه و مرضیه وحید دستجردی را برای تصدی پست وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی به رییس‌جمهور معرفی کرده بود که از این تعداد فقط دستجردی برگزیده شد. بهروزی تصریح کرد: البته بسیار بعید می‌دانم به غیر از مرضیه وحید دستجردی، آن دو خانم دیگری که به مجلس معرفی شده‌اند، بتوانند رای اعتماد را کسب کنند، زیرا تا جایی که اطلاع دارم، زمینه رای آنها در مجلس پایین است.