تحلیل سایت محسن رضایی از رفتار هاشمی رفسنجانی

سایت تابناک وابسته به محسن رضایی نوشت: هرچند به گزارش برخی خبرگزاری‌ها، دکتر احمدی‌نژاد با دقایقی دیرکرد، در مراسم معارفه آیت‌ا... صادق لاریجانی حضور یافت و در هنگام سخنرانی آیت‌ا...‌ هاشمی نیز مراسم را ترک کرد، رفتار آقای‌هاشمی واکنش‌های مثبت مردم را در پی داشته است. با وجودی که رسانه‌های خارجی همچون «سی.ان.ان» و «لس آنجلس تایمز»، دیدار کوتاه روز دوشنبه آیت‌ا... ‌هاشمی رفسنجانی، رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام و دکتر محمود احمدی‌نژاد، رییس‌جمهور ایران را دیداری سرد توصیف کرده‌اند، اما رفتار محترمانه آیت‌ا... ‌هاشمی رفسنجانی در این دیدار به سرعت با واکنش‌های مثبت مردمی و گروه‌های گوناگون سیاسی روبه‌رو شده و فضایی از شور و امید دوباره را در بین نیروهای انقلاب زنده کرده است. بنا بر این گزارش، این واکنش‌های البته متفاوت را می‌توان به سه گروه بخش کرد: گروه نخست به نام حزب‌اللهی‌ها یا اصولگرایان اصیل که سال‌ها در حمایت از‌ هاشمی شعار سر داده‌اند، در نماز‌های جمعه به وی اقتدا کرده‌اند و بار‌ها اظهار داشته‌اند، خامنه‌ای زنده باد، ‌هاشمی پاینده باد؛ این دسته از رفتار آقای ‌هاشمی خوشحال شدند و دلشان پس از دو ماه آشوب، بار دیگر قرص شد که‌ هاشمی هنوز استوانه انقلاب است و یار نزدیک امام و رهبری. هرچند این دسته به وفاداری آیت‌ا... ‌هاشمی به انقلاب شک نداشتند، فضای پر تردید و ابهام دو ماه اخیر، به شدت همه مردم را درگیر خود کرده بود.دسته دوم طرفداران آقای موسوی و طیف موسوم به خط امامی‌ها که رفتار با متانت‌ هاشمی را در این دیدار ستودند. آقای موسوی و طرفدارانش که دل در گرو انقلاب دارند، رفتار ‌هاشمی در این دیدار را برگرفته از سیره حضرت امام دانسته و با خوشحالی آن را دال بر بزرگواری ایشان دانستند.

طرفداران جوان‌تر این طیف که آشنایی کمتری با آیت‌ا... ‌هاشمی داشتند و تخریبات سابق و لاحق بر آنان تاثیر گذاشته بود، با دیدن سعه صدر و رفتار بزرگ منشانه وی، بیش از پیش به او ارادت پیدا کردند. اما گروه سومی که به عکس دو گروه اول، از حضور آیت‌ا... ‌هاشمی ناخرسند شدند، گروهایی در درون و بیرون از ایران هستند که درصددند ‌هاشمی را جدا از انقلاب و امام و رهبری نشان دهند. این گروه‌ها که رخدادهای دو ماه اخیر را مطلوب خویش می‌یافتند، با حضور وی در مراسم معارفه آیت‌ا... لاریجانی، خواب‌هایی را که برای انقلاب دیده بودند، آشفته دیدند.

به نظر می‌رسد، حضور آقای‌ هاشمی رفسنجانی می‌تواند این فضای شکننده را ترمیم کرده و عقلای قوم را پیرامون اصل نظام، انقلاب و رهبری جمع کند تا از این فضای سیاسی سیاه و سفید ایران اندکی کاسته شده و جامعه آرام، آرام به سمت تعادل حرکت کرده و سرانجام مردم به آرامش برسند.