اجرای طرح همای رحمت در ماه رمضان از سوی هلال احمر

رییس سازمان داوطلبان هلال احمر از کمک ۳۰میلیارد ریالی خیرین تحت عنوان همای رحمت به خانواده‌های محروم و نیازمند در ماه رمضان سال جاری خبر داد. به گزارش روابط عمومی این سازمان، محمد شهاب‌الدین محمدی عراقی در نشست خبری با اشاره به برنامه‌های هلال احمر برای ماه مبارک رمضان از اجرای طرح همای رحمت خبر داد و گفت: سال گذشته با مشارکت ۱۲هزار داوطلب و خیر جمعیت هلال احمر بسته‌های مواد غذایی و بهداشتی به ارزش ۲۰میلیارد ریال بین ۲۰۰هزار خانواده نیازمند توزیع شد.

وی افزود: امسال در ۶ سال اجرای طرح همای رحمت پیش‌بینی می‌شود این طرح با رشد ۵۰درصدی در ۳۰۰ شهرستان کشور اجرا شود.

عراقی اقلام بسته‌های غذایی را شامل برنج، روغن، حبوبات، قند و شکر، لبنیات و مواد غذایی ویژه ماه مبارک رمضان عنوان کرد و در مورد علت نبودن گوشت سفید و قرمز نیز در این بسته‌ها گفت: به علت گرمای هوا از گنجاندن مواد غذایی فاسد شدنی جلوگیری شده و تنها اقلام غذایی خشک توزیع می‌شود.

رییس سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر در ادامه سخنانش با اشاره به شروع کار مدارس پس از ماه مبارک رمضان گفت: همچنین به ابتکار داوطلبان و خیرین هلال احمر بسته‌های دیگری حاوی وسایل کمک آموزشی به خانواده‌های محروم و نیازمند ارائه می‌شود.

عراقی همچنین با تاکید بر حفظ شان و کرامت انسانی خانواده‌های نیازمند تاکید کرد: به این منظور در توزیع بسته‌های غذایی، بهداشتی و آموزشی از ماشین‌های آرم دار هلال‌احمر استفاده نخواهد شد.

وی در توضیح برنامه‌های هلال‌احمر در ماه مبارک رمضان به طرح ۳۰ شب، ۳۰ سفره قدر اشاره کرد و افزود: در این طرح هر استان ۳۰ خیر و داوطلب را معرفی می‌کند که هر یک در یکی از شهرستان‌های استان خود عهده دار گستراندن سفره‌های افطار برای نیازمندان می‌شوند.

رییس سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر در مورد نحوه شناسایی خانواده‌های نیازمند به امضای تفاهم نامه‌ای با انجمن حمایت از خانواده‌های زندانیان اشاره کرد و گفت: با این تفاهم‌نامه که در سال گذشته انجام شد، ۱۲هزار خانواده زندانی نیازمند شناسایی و تحت پوشش طرح‌های هلال‌احمر قرار گرفتند.