معاون دانشجویی و فرهنگی دانشگاه تهران زمان بازگشایی کوی دانشگاه را اعلام کرد و گفت: امتحانات دانشجویان دانشگاه تهران از ۱۴ شهریور ماه آغاز می شود. به گزارش خبرگزاری مهر، سید مهدی قمصری افزود: بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده به گونه‌ای پیش‌بینی شده است که دانشجویان بتوانند از ۱۲ شهریورماه در کوی دانشگاه ساکن شده و برای امتحانات آماده شوند.

وی افزود: امتحانات دانشگاه تهران از ۱۴ شهریورماه آغاز می‌شود و دانشجویان می‌توانند برای شرکت در امتحانات دو روز قبل در کوی ساکن شوند. معاون دانشجویی دانشگاه تهران گفت: در طول این مدت نیز دانشجویانی که حائز شرایط لازم بودند درخواست اسکان در کوی را ارائه کرده‌اند که دانشگاه نیز با بررسی درخواست‌ها تعدادی از دانشجویان را در خوابگاه‌ها اسکان داده است.

پرونده برخی دانشجویان در مراجع قضایی

در همین حال، رییس دانشگاه صنعتی اصفهان گفت: تا حدودی بازسازی‌های جزئی در دانشگاه صورت گرفته، اما به سالن آمفی تئاتر و تالار دانشگاه در مجموع حدود ۲۰میلیارد ریال خسارت وارد شده که مرمت و بازسازی آن در توان ما نیست.

غلامرضا قربانی افزود: نزدیک به دو ماه پیش درخواست وام خود برای بازسازی دانشگاه را به هیات دولت و استانداری ارائه کردیم که همچنان منتظر پاسخ مسوولان هستیم.

وی درباره دانشجویان بازداشت شده این دانشگاه گفت: در جریان حوادث پس از انتخابات حدود ۴۰ نفر از دانشجویان ما بازداشت شدند که خوشبختانه با مساعدت مقامات مسوول همگی آزاد شده و اکنون هیچ دانشجویی در بازداشت نیست.

وی افزود: پرونده دانشجویانی که در اغتشاشات حضور داشته و مرتکب تخلفات انضباطی شده‌اند از طریق کمیته انضباطی بررسی می‌شود، اما به تخلفات آن دسته از دانشجویانی که به دانشگاه یا اموال عمومی خسارت وارد کرده‌اند در قوه قضائیه رسیدگی خواهد شد.