مجمع روحانیون مبارز در بیانیه‌ای تاکید کرد: علمای بزرگوار و مسوولان دلسوز باید با جدیت قضایای اخیر را پیگیری کنند تا به مسائل اصلی رسیدگی و ریشه آن خشک شود.

به گزارش ایلنا، در بخشی از این بیانیه آمده است: انقلاب شکوهمند اسلامی به رهبری حضرت امام (ره) که با حضور بی‌نظیر مردم رخ داد، حادثه بی‌نظیری در تاریخ بود که عالم و آدم را شگفت‌زده کرد و از دل آن نظام جمهوری اسلامی برآمد که از یک سو مبتنی بر رای آزاد مردم و تامین کننده آزادی‌های اساسی و نگاهداشت حرمت هر انسانی باشد که در آن نظام به سر می برد و از سوی دیگر ارزش‌های والای الهی بر آن حاکم باشد.

در ادامه بیانیه با انتقاد از شرایط موجود تاکید شده است: متاسفانه امروز شاهد هستیم که علاوه بر اهانت به مردم، امواج اهانت به شخصیت‌ها که همچنان از سوی دستگاه‌های رسمی ادامه دارد، نگرانی‌ها را بیشتر می‌کند و اخیرا هیاهو درباره چهره برجسته انقلاب و کشور و شخصیت مورد اعتماد و احترام حضرت امام، حضرت حجت الاسلام‌والمسلمین جناب آقای کروبی، دل همه علاقه‌مندان به امام و سرنوشت کشور را به درد آورده است. به جای رسیدگی دقیق و بی‌طرفانه به آنچه اعلام می‌شود، بزرگ‌ترین جفا به مردم‌، انقلاب و اسلام شده است.