سفارت اکوادور فعالیت‌هایش را در تهران گسترش خواهد داد‌. سفارت اکوادور در این رابطه با انتشار اطلاعیه‌ای ‌اعلام کرد:

دفتر بازرگانی اکوادور به منظور توسعه روابط بازرگانی و سیاسی با ایران بر اساس پیمانی که بین روسای جمهور دو کشور جمهوری اسلامی‌‌ایران و جمهوری اکوادور منعقد شده از اسفند ماه گذشته رسما فعالیت خود را در قالب سفارتخانه این کشور در تهران آغاز نموده است.

رییس‌جمهور اکوادور، رافائل کورآدلگادو، بر آن است که در فرصت پیش آمده مراسم دویستمین سالگرد استقلال کشورش را در سطح ملی و بین‌المللی برگزار نماید.

در همین راستا، در تهران نیز مراسمی‌‌در دفتر مذکور برگزار شد که طی آن سفارت اکوادور به مناسبت نخستین سال فعالیتش در ایران به معرفی فرصت‌ها و قابلیت‌های اقتصادی، سیاسی، تاریخی، گردشگری و فرهنگی کشور متبوعش پرداخت.

جمعی از مقامات رسمی‌‌و بازرگانان در این مراسم پنج روزه به همراه بازدید از نمایشگاه‌های موضوعی متنوع‌، از نزدیک با فرصت‌ها و قابلیت‌های این کشور آشنا شدند.

گفتنی است ، اکوادور کشوری است در شمال غربی آمریکای جنوبی‌. پایتخت آن کویتو (Quito) است. این کشور روی خط استوا قرار دارد و نام اسپانیایی آن به همین واقعیت اشاره دارد «equator » «اکوادور»‌ که نام رسمی‌‌آن «جمهوری اکوادور» República del Ecuador و به صورت کوتاه «اکوادور» گفته می‌‌شود، یک جمهوری دموکراتیک در آمریکای جنوبی است که در شمال آن کلمبیا‌، در شرق و جنوب آن پرو و در غرب آن اقیانوس آرام قرار دارد. این کشور همچنین شامل جزایر گالاپاگس در اقیانوس آرام در حدود ۹۶۵ کیلومتری غرب کشور می‌باشد‌. اکوادور دارای مساحتی برابر با ۲۵۶,۳۷۰ کیلومتر مربع است و بزرگترین شهر این کشور گوایاکیول نام دارد‌.

لازم به ذکر است که واحد پول این کشور همان دلار آمریکا است‌.

اخیرا منوچهر متکی وزیر خارجه هم به این کشور سفر کرد‌.