دادگاه‌های نظامی باید تقویت شود

سخنگوی فراکسیون خط امام در گفت‌وگو با پارلمان نیوز در خصوص اتمام دوره ریاست هاشمی شاهرودی بر قوه‌قضائیه و انتصاب صادق لاریجانی با تاکید بر اینکه قضات باید بدور از گرایش سیاسی به کار قضاوت بپردازند با اشاره به حوادث پس از انتخابات و نحوه برخورد دستگاه قضا گفت: در حوادث اخیر آقای شاهرودی تلاش داشت تا مسایل را به نحوی جمع کند؛ اما متاسفانه باید گفت که قوه‌قضائیه در این ماجراها خیلی دخیل نبوده است. سخنگوی فراکسیون خط امام با تاکید براینکه یکی از مهمترین اقدامات رییس جدید قوه‌قضائیه باید حذف دستگاه‌ها و نهادهای موازی با قوه‌قضائیه باشد، افزود: بازداشت‌ها باید در اختیار قوه‌قضائیه باشد و معنی ندارد که هیچ بازداشتگاهی غیرآنچه که تحت نظر قوه‌قضائیه است در کشور وجود داشته باشد.

قنبری با اشاره به حوادث بازداشتگاه کهریزک گفت: متاسفانه آنچه که در بازداشتگاه کهریزک رخ داد به آبروی نظام لطمه زد و این در حالی است که بازداشتگاه در اختیار نیروی انتظامی بوده است. وی تاکید کرد: دادگاه‌های نظامی باید تقویت شود تا در برخی موارد که تخلفاتی مانند بازداشتگاه کهریزک رخ می‌دهد با عاملان آن برخورد قاطع شود.

سخنگوی فراکسیون خط امام با بیان اینکه دفاعیات فرمانده نیروی انتظامی که می‌گوید این بازداشتگاه را برای نگهداری اراذل و اوباش ساختند قابل پذیرش نیست، افزود: آنچه در کهریزک رخ داده برای اراذل و اوباش هم نباید صورت می‌گرفته: چراکه آنها را عقده‌ای و خطرناک‌تر کرده و به جان مردم بی‌گناه می‌اندازد.