بی‌مهری به زبان فارسی بی‌مهری به هویت ملی است

مهر- رییس انجمن ترویج زبان و ادب فارسی ایران، بی‌مهری به زبان فارسی را بی‌مهری به هویت ملی دانست.

دکتر مهدی محقق در چهارمین گردهمایی سراسری انجمن ترویج زبان و ادب فارسی ایران افزود: زبان فارسی نباید مورد‌بی‌مهری ما قرار گیرد؛ زیرا این بی‌توجهی باعث کم‌رنگ‌تر شدن فرهنگ، تاریخ و هویت ما خواهد شد.

وی تاسیس انجمن ترویج زبان و ادب فارسی را یکی از عوامل ترویج این زبان در ایران و جهان خواند و یادآور شد: این انجمن از سال ۱۳۵۰ فعالیت خود را آغاز کرده و از بدو تاسیس تاکنون از ۱۰۱ تن از بزرگان علم، فرهنگ و ادب کشور که ۱۵ نفر از آنان آذربایجانی بوده‌اند، تجلیل کرده است.

دکتر مهدی محقق از زبان و ادبیات فارسی به عنوان زبانی که مورد‌علاقه مردم است، یاد کرد و گفت: زبان و ادبیات فارسی به قشر خاصی تعلق ندارد؛ زیرا این زبان به تمام دنیا از شرق تا جنوب شرق و شمال آفریقا گسترش داشته است.

وی در ادامه با اشاره به استقبال از برگزاری این همایش گفت: بین ۵۰۰ مقاله که به دبیرخانه این گردهمایی ارسال شده بود پس از ارزیابی نهایی در نهایت ۱۳۰ مقاله برای قرائت و ارائه در این همایش انتخاب شد. دکتر محقق با اشاره به اهداف برگزاری این گردهمایی‌ها تصریح کرد: هدف از برپایی این گردهمایی، آشنایی با تحقیقات جدید در گستره زبان و ادب فارسی و گفت‌وگو و تبادل‌نظر شرکت‌کنندگان در عرصه‌های پژوهشی زبان و ادب فارسی است.