دیروز بازار تهران شاهد حضور نیروهای انتظامی و امنیتی بود.

به گزارش ایلنا از بازار بزرگ تهران،‌ دیروز در بازار تهران و در خیابان‌های منتهی به بازار، نیروهای انتظامی و امنیتی حضور پیدا کرده‌اند. از چهارراه گلوبندک تا چهارراه سیروس موتورسواران نیروی انتظامی حضور داشتند و از ایستادن خریداران در پیاده‌روها و خیابان‌ها جلوگیری کردند. به گفته دبیر کل جامعه انجمن‌های اسلامی اصناف و بازار، این اقدام در برابر پخش اطلاعیه‌ای مجهول انجام شده است. به گزارش ایلنا، مردم و خریداران حاضر در بازار تهران که حتی در جریان این اطلاعیه قرار نداشتند، از حضور نیروهای انتظامی در بازار ابراز تعجب می‌کردند.

مهرداد .پ یکی از کسانی که دیروز در بازار تهران حضور داشت، در این باره گفت: در بازار هیچ تجمعی نیست اما حضور این میزان نیروی انتظامی در بازار، فضا را امنیتی کرده و موجب شده است مردم دائم از یکدیگر علت را بپرسند.

حاج احمد.م یکی از دکان‌داران بازار کفاشان نیز گفت: برخی از همکاران که تعدادشان زیاد نیست، امروز مغازه‌هایشان را تعطیل کرده‌اند،‌ اما تجمعی شکل نگرفته است. فقط حضور انبوه نیروهای انتظامی و امنیتی در بازار موجب شده است تا فضای بازار دگرگون شود. خریدارانی که مراجعه می‌کنند دائم از ما علت این فضا را می‌پرسند که ما هم چندان درست نمی‌دانیم. طبق این گزارش، در شرایطی که دیروز بازار تهران روز شلوغی را سپری می‌کرد، گروهی از صدا و سیما برای تهیه گزارش در بازار مستقر شده و از وجود رونق در بازار گزارش تهیه کردند.

شرایط بازار آرام است

در همین حال دبیرکل جامعه انجمن‌های اسلامی اصناف و بازار نیز در این زمینه گفت: دیروز (چهارشنبه) بازار تهران با تعطیلی مواجه نشد و شرایط آرام پیش می‌رود.

احمد کریمی اصفهانی در گفت‌وگو با ایلنا ادامه داد: اطلاعیه‌ای مجهول و نامفهوم طی روزهای گذشته از طریق ای‌میل برای اهالی بازار و مردم ارسال شده بود که از تجمع در بازار و تعطیلی دکان‌ها حکایت داشت.

وی افزود: به همین دلیل نیروی انتظامی در بازار تهران حاضر شد تا با تجمع احتمالی برخورد کند. البته مشکلی پیش نیامد و تجمع و تعطیلی شکل نگرفت.

وی خاطرنشان کرد: نباید این مسائل به بازار کشیده شود. اگر هم این چنین شود با آن برخورد می‌شود. بازار باید آرامش داشته باشد. فضای اقتصادی برای شکل‌گیری نیاز به آرامش دارد. بازار با هر نوع تجمع و برهم ریختگی فضای بازار مخالف است.