رییس‌جمهور و رییس دستگاه قضایی مسوول هستند

در حوادث اخیر به گروهی از مردم ظلم شد و دیدیم که برخی از غلامان درخت را از بیخ در آوردند.

رییس مرکز پژوهش‌های مجلس با بیان اینکه باید قانون را محور وحدت قرار داد، گفت: در حوادث اخیر حقوق دسته‌ای از مردم به دست اغتشاشگران و برخی از ماموران ضایع و قانون نقض شد. به گزارش ایسنا، احمد توکلی در نطق روز سه‌شنبه خود با بیان اینکه اعتراض وقیحانه آمریکا و فرانسه در رابطه با دخالت در امور داخلی ایران نشان دهنده شدت دشمنی و سلطه‌طلبی آنها با ملت و کشور ایران است، تصریح کرد: بعد دیگر این قضیه آشکار شدن عمق غفلت و تغافل برخی از سیاست‌مداران است.

وی افزود: هنگامی که دعاوی غیرقانونی یا حتی قانونی مورد سوءاستفاده دشمنان قرار گیرد، باید به خاطر حفظ منافع ملی نادیده گرفته شود؛ البته دشمنی غرب و سلطه‌گران با انقلاب اسلامی تازگی ندارد و تا زمانی که انقلاب اسلامی ماهیتش را تغییر و از دست ندهد، این دشمنی باقی خواهد ماند که ان‌شاءا... از دست نخواهد داد. عضو فراکسیون اصولگرایان مجلس با بیان اینکه ضعف داخلی دشمنی را موثر می‌کند، به بیان مثالی پرداخت و گفت: در حال حاضر در این مکان انواع ویروس‌ها و میکروب‌ها وجود دارد؛ اما دلیل عدم‌مریضی افراد، قوت داخلی‌شان است، از این رو در صورت وجود ضعف داخلی میکروب‌ها اثر می‌کند و انسان را از پا می‌اندازد. توکلی راه مصون‌سازی را رعایت وحدت ملی حول محور قانون دانست و اظهار کرد: ظلم نکردن به مردم و عدم‌سلب حق آزادی و امنیت مردم، تشکیل دولتی کارآمد برای زندگی مردم از دیگر راه‌های مصون‌سازی است.

وی در ادامه توضیح داد: در محور اول باید قانون را برای وحدت محور قرار داد؛ چراکه قانون‌گرایی بر همه لازم است و بر حاکمان لازم‌تر است؛ هرچه قدرت بالاتر باشد وجوب قانون‌گرایی بیشتر و اثر منفی قانون شکنی بدتر می‌شود؛ به گونه‌ای که در همین صحنه‌ها همه دیدیم که چقدر قانون‌شکنی‌ها به کشور ضرر زد.

این نماینده مجلس خطاب به دولت جدید احمدی‌نژاد گفت: آقای احمدی‌نژاد شما که با ۲۵‌میلیون رای رییس‌جمهور قانونی کشور شدید، باید روش گذشته خود را تغییر دهید و پایبندی خود را به قانون بیشتر نشان دهید.

توکلی با بیان تذکری مبنی‌بر اینکه در این روزها قانون شکسته شده است، افزود: مجلس شورای اسلامی در قانون بودجه پرداخت نشدن یارانه برای بنزین و اینکه بنزین وارداتی به صورت آزاد فروخته شود، تصویب کرد؛ اما دولت در چهارماه نخست امسال یک میلیارد و ۱۰۶‌میلیون دلار واردات بنزین داشته است؛ این کار غیر‌قانونی است، از قانون شکنی دست بردارید.

رییس مرکز پژوهش‌های مجلس با اشاره به سخنان سخنگوی دولت مبنی‌بر اینکه ساعت کار در ماه مبارک رمضان ۹ صبح تا ۲ بعد از ظهر است، گفت: این کار غیرقانونی است؛ چراکه آقای احمدی‌نژاد در سال ۸۶ این کار را انجام داد و با وجود تذکر مجلس زیر بار نرفت؛ در نهایت در ۲۶ شهریور سال ۸۶ رییس مجلس وقت شورای اسلامی، آقای دکتر حدادعادل در نامه‌ای رسمی به رییس‌جمهور تذکر داد که تصمیم هیات دولت غیر‌قانونی است؛ اما متاسفانه هنوز اجرا می‌کنند.

توکلی به نامه خودش به احمدی‌نژاد در تاریخ ۲۹ شهریور سال ۸۶ نیز اشاره و اظهار کرد: بنده در این نامه به آقای احمدی‌نژاد تذکر دادم که تصمیمات ایشان باید مطابق با قانون صورت گیرد؛ چراکه قسمی که ایشان خوردند، ایشان را موظف به انجام این کار می‌کند.

وی افزود: در حوادث اخیر که به حقوق مردم ظلم شد، دیدیم که برخی از غلامان درخت را از بیخ در آوردند، در این حوادث حقوق دسته‌ای از مردم به دست اغتشاشگران و برخی از ماموران ضایع شد، البته این سخنان به معنای نادیده گرفتن زحماتی که برای حفظ امنیت و خنثی کردن سوء استفاده دشمنان کشیده شد، نیست و باید تشکر کرد؛ اما واقعیت این است که حقوق بازداشت شدگان ضایع و قانون نقض شده است.

عضو فراکسیون اصولگرایان مجلس ادامه داد: آخرین موردی که بنده شنیدم و بسیار تاسف‌برانگیز است بازداشت غیرمنطقی برخی از استادان دانشگاه شریف است که جای تاسف دارد، بنده به نحوه رفتار اعتراض دارم و نه به محتوای کار؛ چرا که در رابطه با محتوای کار تا هنگامی که پرونده دیده نشود، نمی‌توان قضاوت کرد و باید قاضی رسیدگی کند.

توکلی در ادامه خاطرنشان کرد: در صورتی که در ۱۰ سال گذشته به حوادث کوی دانشگاه رسیدگی می‌شد و از سوی مسوولان جناح‌بازی سیاسی انجام نمی‌شد این دفعه این جنایت تکرار نمی‌شد، باید به این جنایت رسیدگی شود، مسوولیت اصلی به عهده رییس شورای‌عالی امنیت ملی؛ یعنی رییس‌جمهور و رییس قوه‌قضائیه است.

این نماینده مجلس در ادامه گفت: بنده حدود سه هفته پیش در نامه‌ای به آقای هاشمی شاهرودی این وظیفه قانونی‌شان را تذکر دادم، اکنون باز هم تکرار می‌کنم که رییس قوه‌قضائیه به عنوان مسوول اصلی ضابطان دادگستری و رییس‌جمهور مسوول اصلی در این امر هستند.

توکلی ادامه داد: مهم‌ترین گوهر الهی، آزادی است که تقدیم بشر شده است، اما اکنون فشارهای بیهوده‌ای به برخی از رسانه‌ها وارد می‌شود که اشتباه است؛ چرا که نتیجه این فشارها دروغ پردازی‌های بیگانگان در این حادثه است که کاه را کوه می‌کنند یا اصلا کاهی وجود ندارد و از آن کوه می‌سازند و در مورد کسانی که به دلیل دیگری جان باختند و یا اصلا زنده هستند، به سر نظام می‌کوبند، دلایل این شرایط نتایج سوءرفتار ما در مورد آزادی رسانه‌های داخلی است.

وی خطاب به لاریجانی، رییس مجلس شورای اسلامی گفت: بنده خواستار اطلاع‌رسانی هرچه سریع‌تر گروه تحقیق هستم؛ چرا که حداقل، نمایندگان محق هستند که بدانند نتیجه زحمات همکارانشان برای کشف حقیقت چه بوده است، حتی اگر از لحاظ امنیتی افشای اطلاعات صلاح نیست که ممکن است صلاح نباشد؛ در جلسه غیرعلنی نمایندگان گزارش‌های همکاران را بشنوند. توکلی در پایان خاطرنشان کرد: چه بخواهیم و چه نخواهیم، چه دشمن فعال باشد که فعال هم است و چه فعال نباشد، اگر ظلم کنیم خودمان با دست خود نظام را از بین می‌بریم. حضرت علی(ع) در نامه به مالک اشتر فرمود تو حاکم باید نسبت به حقوق الهی و مردم انصاف داشته باشی و در برابر نفسانیت خود به اطرافیان خاصت و کسانی از مردم که تعلق داری مقاومت کنی و حق مردم و خدا را رعایت کنی و در صورتی که این کار را انجام ندهی، بدان که خداوند با تو دشمنی می‌کند؛ طبق فرموده امیرالمومنین اگر حکومت دست به ظلم بزند هیچ چیز به اندازه ظلم زودتر حکومت را ساقط نمی‌کند، همه از ظلم بپرهیزیم و به حقوق ملت و خدا احترام بگذاریم.