متهم کردن افراد درون نظام بهترین راه انقلاب مخملی

دبیر مجمع محققین و مدرسین حوزه علمیه قم گفت: بهترین راه انقلاب مخملی این است که افراد درون نظام متهم شوند و اشخاص بی‌سابقه عرصه را به‌دست بگیرند؛ زیرا چنین افرادی بهتر می‌توانند در مقابل بیگانه کرنش کرده و خضوع نشان دهند. سید حسین موسوی تبریزی در گفت‌وگو با ایلنا، در پاسخ به سوالی درباره «دلیل حملات سنگین به برخی چهره‌های اصولگرا توسط طیف خاصی از این جناح»، گفت: برخی قرائن نشان می‌دهد که از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی دشمنان برای به شکست رساندن انقلاب، در صدد شقه شقه کردن مردم و ایجاد اختلاف در میان آنها بوده‌اند. موسوی تبریزی هشدار داد: حذف تدریجی افراد و جریانات از صحنه کشور جز خواست قدرت‌های خارجی چیز دیگری نیست؛ زیرا آنها می‌خواهند کاری کنند که انقلاب در داخل به اهداف خود نرسد تا بهانه‌ای بیابند و بگویند جمهوری اسلامی توان اداره کشور را ندارد.

وی در ادامه، با بیان دیدگاهی دیگر در زمینه چرایی حذف افراد از جریانات سیاسی، خاطرنشان کرد: برخی افراد که فضیلت کمتری دارند، همواره نمی‌توانستند شخصیت‌های با فضیلت‌تر از خود را ببینند و بنابراین به انگ زدن و تهمت زدن روی می‌آورند که با توجه به اسلامی بودن نظام ما، معمولا انگ بی‌دینی رایج‌تر است و در واقع این افراد در جهت تثبیت خودشان چیزی برای عرضه کردن ندارند و از این طریق می‌خواهند جای دیگران را بگیرند. موسوی‌ تبریزی تصریح کرد: حذف چهره‌های سیاسی اصلا کار صحیحی نیست؛ اما امروز گروه‌هایی که زمانی دیگران را به ضد انقلاب بودن و اباحه‌گری متهم می‌کردند، خودشان مورد این اتهامات قرار گرفته و حذف می‌شوند.

دبیر مجمع محققین و مدرسین حوزه علمیه قم پیش‌بینی کرد: همین دار و دسته‌ای که اکنون دیگران را زیر تیغ حذف می‌برند، یک روز هم درون خودشان دچار اختلاف شده و یکدیگر را حذف می‌کنند. وی در پاسخ به اینکه «راهکار جلوگیری از جریان حذف چهره‌ها چیست؟» گفت: تنها راه ممکن این است که گروه‌ها یکدیگر را مطلق نپندارند و بدانند که نکات مثبت و منفی همواره توام با یکدیگر هستند و خداوند هم می‌فرماید «فَمَن یَعْمَلْ مِثْقَالَ ذَرَّهٍ خَیْرًا یَرَهُ» که به این معنا است که هر کس به اندازه خوبی یا بدی، پاداش یا جزای عمل خود را می‌بیند.

موسوی تبریزی در پایان تاکید کرد: در کشور ما افکار و قومیت‌های فراوانی وجود دارد که کشور متعلق به همه آنها است و تا زمانی که این حقیقت برای همه جا نیفتد، انحصار طلبی‌ها از بین نخواهد رفت.