«رخنه در خواب» منصور بنی‌مجیدی از انتشار بازماند

ایسنا- مجموعه شعر به‌جامانده از منصور بنی‌مجیدی با نام «رخنه در خواب» مجوز انتشار نگرفت. به گفته‌ مدیر نشر فرهنگ ایلیا - ناشر کتاب - مجموعه شعر سپید «رخنه در خواب» بنی‌مجیدی از مردادماه سال گذشته برای کسب مجوز نشر ارائه شده بود و آخرین اصلاحات و غلط‌گیری‌ها را نیز شاعر مدتی قبل از درگذشتش در تیرماه انجام داده بود. او در ادامه افزود: از سوی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان اعلام شده که این کتاب غیرقابل چاپ است. منصور بنی‌مجیدی متولد هفتم اردیبهشت‌ماه سال ۱۳۳۴ بود که ۱۱تیرماه سال گذشته بر اثر بیماری سرطان درگذشت. این شاعر آستارایی، در طول سال‌های اخیر حضور چشمگیری در عرصه شعر معاصر داشت و با انتشار چند مجموعه توانست نامش را مطرح کند. بنی‌مجیدی معلم بازنشسته بود و در سال‌های پایانی عمرش، شعر تنها دغدغه جدی زندگی‌اش بود.

«این ابر در گلو مانده»، «بر بام خود آشفته می‌وزم»، «بهاری از خاکستر پاییز»، «بانوی باد شب‌نامه پخش می‌کند»، «قرائت دوم من تویی»، «سهم من همیشه دلتنگی ا‌ست»، «دیگر نمی‌توانم شاعر بمانم»، «شعر امروز آستارا» و «ساعت‌های بی‌خیزاب» (گزیده شعرها) از آثار منتشرشده این شاعرند.

همچنین دو کتاب بیژن کلکی با عنوان‌های «ترانه‌هایی برای آلکاپون» و «نیامدی اسم آب یادم رفت» هم به‌کوشش بنی‌مجیدی به‌چاپ رسیده‌اند. چندی پیش بزرگداشت این شاعر در آستارا با حضور شاعران کشور برگزار شد.