آیت‌ا... هاشمی‌رفسنجانی خطیب جمعه این هفته تهران نیست

سیدرضا تقوی گفت: آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی برای جلوگیری از هرگونه سوءاستفاده‌های سیاسی و غیرقابل قبول از جایگاه نماز جمعه، خطیب جمعه این هفته تهران نیست. سید رضا تقوی، رییس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس با اشاره به انتشار اخباری مبنی بر حضور آیت‌ا... هاشمی‌رفسنجانی در نماز جمعه این هفته تهران، گفت: ایشان برای جلوگیری از هرگونه سوءاستفاده‌های سیاسی و غیرقابل قبول از جایگاه نماز جمعه در نماز جمعه شرکت نمی‌کنند.

وی با بیان اینکه نماز جمعه به عنوان یک امر سیاسی عبادی همیشه از منزلت خاصی در افکار عمومی و عامه‌ متدینین برخوردار بوده و هست، لذا حفظ این منزلت بر همه ما لازم و واجب است، افزود: طبعا همه موظفیم با تدبیر و هوشمندی همه زمینه‌ها و بستر‌هایی را که این جایگاه رفیع و معتمد در نظام اسلامی را مورد تعرض قرار می‌دهد، از بین برده و اجازه شکل‌گیری آن‌ها را ندهیم، خصوصا اینکه نماز جمعه میعاد حضور همه‌ علاقه‌مندان به نظام اسلامی با همه سلیقه‌ها و گرایش‌های مختلف می‌باشد.

رییس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور با اشاره به اینکه همه مایلند در محیطی معنوی و دور از هیاهوهای شبهه برانگیز سیاسی با آرامش خاطر در این مراسم عبادی سیاسی شرکت کنند، افزود: بنابراین با اینکه بر اساس ترتیب معمول، نماز جمعه این هفته باید به وسیله حضرت آیت‌ا... هاشمی‌رفسنجانی اقامه می‌شد، خبردار شدیم که ایشان برای جلوگیری از هر گونه سوءاستفاده سیاسی و غیرمتعارف و غیر قابل قبول از این جایگاه منیع، ترجیح دادند و تصمیم گرفته‌اند اقامه‌ نماز جمعه توسط یکی دیگر از حضرات آقایان ائمه جمعه موقت تهران برگزار شود تا فضای صمیمی و روحانی این عمل سیاسی و عبادی به آنچه که نباید آلوده نشود.

اطلاعیه دفتر رفسنجانی درباره اقامه نماز جمعه این هفته

رییس مجلس خبرگان برای جلوگیری از درگیری‌های احتمالی این هفته اقامه نماز نخواهد کرد. دفتر آیت‌الله‌هاشمی رفسنجانی پیرو اخباری در خصوص عدم اقامه نماز جمعه این هفته تهران از سوی ایشان، اطلاعیه‌هایی در این‌باره صادر کرد.

به گزارش ایسنا، در این اطلاعیه آمده است: با توجه به تلفن‌های بی‌شمار مردمی مبنی بر صحت و سقم اقامه‌ نمازجمعه‌ این هفته تهران به امامت آیت‌ا...‌هاشمی رفسنجانی، به اطلاع می‌رساند رییس مجلس خبرگان رهبری و رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام به خاطر جلوگیری از درگیری‌های احتمالی در مراسم سیاسی - عبادی نمازجمعه اقامه‌ نماز نخواهند داشت.