تابستان 88 می‌توانست فصلی رویایی باشد

مهر- یک تهیه‌کننده و مدیر پخش، با اعلام رضایت از استقبال از فیلم‌های اکران تابستان گفت: تابستان امسال با توجه به تنوع اکران و استقبال مخاطبان از فیلم‌های روی پرده می‌توانست تابستانی رویایی و پر رونق برای سینما باشد، اما بعضی حوادث تاثیر منفی بر فروش فیلم‌ها گذاشت و مانع شد که سینمای ایران به ارقام رکوردشکن برسد. علی سرتیپی ادامه داد: خوشبختانه فیلم‌هایی که در این ماه‌ها روی پرده رفتند قابلیت بالایی برای جذب مخاطب داشتند.

همکاری صدا و سیما در پخش تیزرها، تمدید مدت نمایش این فیلم‌ها و حمایت‌هایی از این دست باعث شد ضرر ناشی از بعضی حاشیه‌ها برای سینمای ایران کمرنگ شود. تهیه‌کننده «نصف مال من، نصف مال تو» افزود: تنوع فیلم‌های روی پرده و تامین سلیقه طیف‌های مختلف تماشاگران، نمایش فیلم در پردیس‌های سینمایی و مجموعه‌های چند سالنی، پخش تیزر از سینما و برنامه‌ریزی‌هایی از این دست می‌تواند فضایی فراهم کند تا سینمای ایران به فروش‌های میلیاردی برسد و چرخ این صنعت با سرعت بیشتر بچرخد.

وی با اشاره به فروش «پستچی سه بار در نمی‌زند» گفت: فروش این فیلم تا مرز ۱۰۰میلیون تومان پیش رفته و استقبال از آن در سینماها مناسب بوده است. با توجه به تنوع فیلم‌های روی پرده استقبال از «پستچی...» که تجربه‌ای در گونه وحشت است و زبانی پیچیده و ساختاری خاص دارد، قابل قبول است.