مقامات فرودگاه بین‌المللی ‌امام (ره) خبر فروش ۱۶۰ بلیت جعلی سفر به دمشق به ۱۶۰‌مسافر ایرانی را تایید کردند. ‌به گزارش فارس، قدیمی مدیر کل و عسگریان مدیر روابط عمومی فرودگاه بین‌المللی امام‌خمینی‌(ره) با تایید این خبر گفتند: صادر کنندگان بلیت‌های جعلی پرواز تهران ـ دمشق به دستور مقام قضایی هم اکنون در بازداشتگاه فرودگاه بین‌المللی حضرت امام خمینی‌(ره) به سر می‌برند.

به گزارش فارس، به نقل از روابط عمومی فرودگاه بین‌المللی ‌امام خمینی‌(ره)‌ جمعه ۱۶ مرداد ‌۸۸ تعدادی از هموطنان ایرانی با در دست داشتن بلیت تهران ـ دمشق به فرودگاه بین‌المللی ‌امام خمینی‌(ره) مراجعه کردند، در حالی‌که چنین پروازی به هیچ عنوان در برنامه زمان‌بندی فرودگاه وجود نداشت.

بر اساس این گزارش، با پیگیری‌های به عمل آمده توسط رضا قدیمی مدیر کل فرودگاه بین‌المللی‌ امام خمینی‌(ره) مشخص شد که سازمان هواپیمایی کشوری نیز از وجود چنین پروازی بی‌اطلاع است.

این گزارش حاکی است: با اعزام سه ناظر از سازمان هواپیمایی کشوری به فرودگاه بین‌المللی ‌امام خمینی‌(ره) موضوع برای بررسی بیشتر به مراجع قانونی مستقر در فرودگاه ارجاع شد و با اقدام به موقع آقای ایزدی‌، قاضی مستقر در فرودگاه‌، ۴‌نفر از عوامل دست‌اندر‌کار یکی از آژانس‌های هواپیمایی و چارتر کننده که اقدام به صدور و فروش ۱۶۰‌فقره بلیت جعلی کرده بودند، شناسایی‌، دستگیر و بازداشت شدند‌.

در این گزارش آمده است: قاضی مستقر در فرودگاه پس از تشکیل پرونده‌، رأی قانونی و قطعی در خصوص متهمان و پرداخت جریمه و خسارات وارد آمده به مسافرانی که ۲۴ساعت در فرودگاه بین‌المللی ‌امام خمینی‌(ره) معطل بودند را صادر می‌کند.