الهام: در شورای نگهبان می‌مانم

سخنگوی دولت گفت: کار بنده اصالتا در شورای نگهبان است. غلامحسین الهام سخنگوی دولت و وزیر دادگستری که همزمان عضو حقوقدان شورای نگهبان قانون اساسی است، در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس، در خصوص احتمال حضور خود در دولت دهم گفت: کار بنده اصالتا در شورای نگهبان است و ماموریتی که دارم کار حقوقی است. طبعا عضو حقوقدان شورای نگهبان هستم و طبعا پس از مصوبه مجمع تشخیص مصلحت نظام به سمت کار اصلی خود خواهم رفت. وی افزود: در دوره اخیر به خاطر ضرورت‌ها در دولت مشغول کار بودم و ماموریتی را که محول شده بود، انجام دادم و حال که مصوبه مجمع تشخیص مصلحت نظام بر این تعلق گرفته که مشاغل را تفکیک کند به طور طبیعی به سمت کار اصلی خودم که شورای نگهبان است، برمی‌گردم مگر اینکه ضرورتی باعث شود به عنوان شغل ثانوی در دولت خدمت کنم.

سخنگوی دولت در پاسخ به سوالی درباره احتمال پیشنهاد از سوی دولت برای همکاری‌، اظهار کرد: پیشنهادی نکرده‌اند از همین‌رو اگر رییس‌جمهور به چنین ضرورتی برسد بنده در دولت خدمت خواهم کرد.

الهام افزود: دامنه خدمت در دولت برای نیروهای پرتوان، جدید، پرکار، همگرا با گفتمان دولت و نیروهای ساده زیست و مردم گرا باز خواهد بود. وی با بیان اینکه نیروهای فراوانی در جامعه هستند که دولت باید به چرخش نیروها عمل کند، خاطرنشان کرد: بنده همیشه به عنوان ضرورت، ماموریت‌ها را اگر کسی نبود آخر جلسه می‌پذیرم.

سخنگوی دولت در خصوص برخی گمانه‌زنی‌های رسانه‌ای مبنی بر حضور خود در قوه‌قضائیه گفت: این موضوع را تکذیب می‌کنم؛ چراکه بنده در شورای نگهبان هستم، بنابراین این دو قابل جمع نیست.