تداوم فعالیت انجمن صنفی روزنامه‌نگاران

چند روز پیش و در آستانه روز خبرنگار، ساختمان انجمن صنفی روزنامه‌نگاران ایران پلمب شد. در واکنش به این اقدام هیات مدیره انجمن صنفی روزنامه‌نگاران ایران بیانیه‌ای منتشر کرده است. به گزارش ایلنا، در این بیانیه آمده است ساعت ۲۱ و ۱۵ دقیقه روز چهارشنبه، ‌چهاردهم مرداد ماه جاری و در آستانه برگزاری مجمع عمومی عادی و فوق‌العاده سالانه انجمن صنفی روزنامه‌نگاران ایران و روز خبرنگار، در اقدامی بی‌سابقه، ‌ماموران دادستانی با مراجعه به محل دبیرخانه انجمن، بدون ارائه هیچ‌گونه دلیل و توضیحی و صرفا با نشان دادن حکم صادره از سوی دادستانی تهران اقدام به پلمب ساختمان اداری انجمن کردند.

این در حالی است که فعالیت انجمن صنفی روزنامه‌نگاران ایران، در چارچوب مفاد قانون کار و اساسنامه مورد عمل، قانونی بوده و هیچگونه خدشه‌ای بر جایگاه قانونی این نهاد فراگیر صنفی از منظر حقوقی وارد نیست و تاکنون نیز هیچ یک از مراجع ذی‌صلاح در خصوص منع فعالیت انجمن اظهار نظری نکرده‌اند.

انجمن صنفی روزنامه‌نگاران ایران به عنوان تنها تشکل فراگیر مطبوعاتی در ایران و عضو ایرانی فدراسیون بین‌المللی روزنامه‌نگاران(IFJ) و یگانه سندیکای کارگری به رسمیت شناخته شده از سوی سازمان بین‌المللی کار(ILO) که در دپارتمان NGOهای سازمان ملل متحد نیز به ثبت رسیده‌ است، ضمن تقبیح این اقدام غیرمعمول از تمامی مراجع دارای صلاحیت انتظار دارد تا به سرعت نسبت به فک پلمب،‌ از ساختمان انجمن اقدام کرده و امکان خدمت‌رسانی دوباره این تشکل غیردولتی را به حدود ۴‌هزار روزنامه‌نگار عضو خود، فراهم کنند. هیات‌مدیره همچنین تاکید می‌کند فعالیت انجمن صنفی روزنامه‌نگاران ایران متوقف نشده و کماکان ادامه خواهد یافت. چگونگی فعالیت‌ها از طرق معمول و رسانه‌های گروهی به اطلاع اعضای محترم خواهد رسید.