عضو کمیته ویژه مجلس برای پیگیری وضعیت بازداشت شدگان حوادث بعد از انتخابات با اشاره به قرائت گزارش کمیته ویژه در صحن علنی مجلس، ماموران متخلف در جریان بازداشت‌ها را بیش از دو نفر اعلام شده در گزارش خواند و خبر داد که کمیته ویژه موضوع ضرب و شتم افراد پیش از بازداشت را نیز در دستور کار دارد. فرهاد تجری که خود از قضات کشور است، در گفت‌وگو با خبرگزاری مهر، با بیان اینکه به موازات فعالیت کمیته ویژه مجلس شورای اسلامی، نیروی انتظامی هم تحقیقات و پیگیری‌های خود را در خصوص رفتارهای غیرقانونی و غیرشرعی ماموران متخلف آغاز کرده است که نتیجه فعلی آن معرفی و بازداشت این دو مامور خاطی بوده است، عنوان کرد: این تخلفات یقینا محدود به دو نفر نبوده، اما به نظر می‌رسد که تعداد ماموران متخلف انگشت شمار باشد که باید با آنان برخوردی قاطع شود. وی درباره اعلام نام دو مامور خاطی بازداشتگاه کهریزک اظهار کرد: رسانه‌ای کردن و بر سر زبان انداختن نام دو مامور خاطی که در بازداشتگاه کهریزک در حق زندانیان اهمال ورزیدند، تا زمان صدور حکم قطعی توسط دادگاه درباره آنان چندان وجهه قانونی نداشته و به مصلحت نیست. نمی‌خواهیم فضای ذهنی جامعه را روی تخلف دو مامور ناجا متمرکز کنیم.

نایب‌رییس کمیسیون قضایی حقوقی مجلس در خصوص محاکمه و تشکیل جلسه دادگاه علنی خاطیان به موازات دادگاه متهمان حوادث اخیر که مورد درخواست برخی مقامات و چهره‌های سیاسی بوده است، گفت: نمی‌خواهیم فضای ذهنی جامعه و افکار عمومی را روی تخلف دو مامور ناجا متمرکز کنیم، چراکه اساسا محاکمه عوامل اغتشاشات اخیر یک موضوع ملی بوده است، به گونه‌ای که آثار و تبعات رفتار این گروه همسان و همتراز با تخلف مامور نهادی که شبانه روز در جهت حفظ آرامش و امنیت مردم تلاش کرده، نیست. وی با بیان اینکه عمده خسارات و تلفات در بازداشتگاه ناشی از سوء تدبیر ماموران در نگهداری متهمان و بازداشت شدگان بوده است، خاطرنشان کرد: البته ممکن است در کنار این سوء تدبیرها فشارها و تعدی‌هایی هم نسبت به زندانیان روا داشته شده باشد که هم‌اکنون در حد یک ادعا است و ما در حال بررسی آنها هستیم.

عضو کمیته ویژه مجلس برای بررسی وضعیت بازداشت‌شدگان با تاکید بر اینکه خواست همه ملت و مسوولان به مجازات رسیدن متخلفان است، یادآورشد: در حال بررسی این تخلفات هستیم که تا جمع بندی نهایی با توجه به اینکه اراده نظام هم به موازات برخورد با عوامل ناامنی‌های اخیر، برخورد قانونی و قاطع با متخلفانی است که از قدرت خود سوءاستفاده کرده‌اند، مردم را در جریان نتیجه تحقیقاتی که از تخلفات این افراد به دست آورده ایم، خواهیم گذاشت. نماینده قصر شیرین در مجلس با اشاره به اینکه مقامات انتظامی مدعی هستند ضرباتی که منجر به فوت بازداشت شدگان اخیر از جمله روح‌الامینی شده پیش از بازداشت به وی وارد آمده بوده است، یکی از وظایف کمیته ویژه مجلس را بررسی رفتارها و برخوردهای ماموران قبل از دستگیری افراد دانست.