پورمحمدی: در اجرای قانون تندی و عصبانیت معنا ندارد

رییس سازمان بازرسی کل کشور با تاکید بر اینکه «رعایت حقوق شهروندان توصیه همیشگی رهبری است»، گفت: در اجرای قانون تندی و عصبانیت معنا ندارد، زیرا انسان‌های ضعیف تند عمل می‌کنند و قانون را زیر پا می‌گذارند. به گزارش خبرگزاری مهر، مصطفی پورمحمدی صبح دیروز در جمع اعضای هیات و کانون خادم الرضا (ع) با یادآوری فرمایشات رهبری مبنی‌بر اینکه به هیچ کس اجازه نمی‌دهد فرا قانونی عمل کند، گفت: البته مجریان باید بیشتر به قانون پایبند باشند و عیب مسوولان مثل عیب سایرین نیست، بلکه ۱۰ برابر مردم است و اگر مدیری غیر قانونی عمل کند از مردم چه انتظاری می‌توان داشت.

پورمحمدی اضافه کرد: مقام معظم رهبری به مسوولان فرمودند شما هم باید با انصاف و رحمت برخورد کنید، اما متاسفانه در برخی مواقع با تندی با مردم برخورد شد که حتما رهبری با این موضوع مخالف است. وی ضمن انتقاد از برخی تحلیل‌ها و برداشت‌ها از سخنان رهبری بر ضرورت فصل‌الخطاب بودن فرمایشات رهبری تاکید کرد و گفت: ما نباید مومن ببعض و نکفر ببعض باشیم و دنبال توجیه و تحلیل سخنان مقام معظم رهبری به نفع خودمان باشیم.

رییس سازمان بازرسی کل کشور بدون اینکه اشاره‌ای به موضوع انتخاب مشایی و تعلل رییس‌جمهور پس از تاکید رهبری مبنی‌بر کنار گذاشتن وی بکند، خاطر نشان کرد: ما نباید عمل به سخنان رهبری را به تاخیر بیندازیم، آن را گوش نکرده و این پا و آن پا بکنیم. ‌پورمحمدی با یادآوری سخنان حکیمانه رهبری در حوادث پس از انتخابات تصریح کرد: ایشان در حوادث اخیر همواره بر حفظ آرامش تاکید کردند؛ اما متاسفانه ظاهرا قرار نیست این مباحث در گوش خیلی از ماها فرو برود.

وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به حوادث پس از برگزاری دهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری، بر ضرورت پایبندی و عمل تمام گروه‌ها به قانون تاکید کرد و گفت: در موضوع انتخابات برخی‌ها نظرات و سلایق دیگری داشتند؛ اما باید توجه داشت که نباید نظرات‌مان را به دیگران تحمیل کنیم، باید در تمام موارد طبق قانون رفتار کرد.

پورمحمدی با اشاره به بروز برخی ناهنجاری‌ها و مظاهر بد اخلاقی در جامعه گفت: این موضوع به ضعف ما مسوولان بر می‌گردد، متاسفانه دغدغه ما چیز دیگری شده است و برابر تسویه حساب‌ها، حذف‌ها و جناح بازی‌ها بیشتری وقت می‌گذاریم.