رحمانیان سرگرم بازنویسی «روزحسین» است

نگاه سوم- محمد رحمانیان که این روزها سرگرم ادامه بازنویسی نمایشنامه «روزحسین» است، اظهار امیدواری کرد این متن تا یک ماه آینده تکمیل بشود.

این نمایشنامه‌نویس و کارگردان تئاتر گفت: این نمایشنامه یک بار نوشته شده و سرگرم کارکردن روی آن هستم که شکل اجرایی پیدا کند. او که فرصت یک ماهه‌ای برای تکمیل متن خود در نظر گرفته است،‌ادامه داد: فعلا به اجرای این متن فکر نمی‌کنم، اما بسیار علاقه‌مندم این اتفاق بیفتد و اگر نتوانستم نمایشنامه‌ام را اجرا کنم، امیدوارم بتوانم آن را منتشر کنم. رحمانیان نگارش نمایشنامه «روزحسین» را بسیار دشوار توصیف کرد و افزود: این نمایشنامه از نظر زبان و مفاهیمی که باید در آن رعایت شود، کار بسیار دشواری است. ضمن اینکه «روز حسین» نقطه پایان دو اثر قبلی‌ام «پل» و «اسب‌ها» است تا این سه‌گانه کامل شود. این نمایشنامه‌نویس در پایان درباره معاصر سازی این اثر نمایشی هم یادآور شد؛ ذات تراژدی کربلا مفاهیم معاصر را در خود دارد و این چنین است که می‌گویند؛ هر روزی عاشورا و هر سرزمینی کربلاست. کار من هم در نگارش این متن بازیابی نقاط عطف تاریخی است.

آخرین نمایش رحمانیان «مانیفست چو» بود. او در یادداشتی بر این نمایش می‌نویسد: نمایشنامه «مانیفست چو» بیش و پیش از هر چیز، مدیون آثار محمد چرمشیر است. هنگامی‌که نوشتن «مانیفست چو» را آغاز کردم، پس از چند روز دریافتم احتیاج به یک راهنما و بهتر بگویم «بلد راه» دارم.