فیروزآبادی: عده‌ای از جوانان ما در درس وطن‌دوستی کم دارند

رییس ستادکل نیروهای مسلح گفت: وقتی وقایع اخیر را آسیب‌شناسی می‌کنیم، متوجه می‌شویم که همه این ظلم و ستم‌هایی که بر مردم رفت، بر بسیجیان و نیروی انتظامی رفت، به خاطر این بود که یک عده از جوانان ما در درس وطن‌دوستی و حب وطن کم دارند. به گزارش ایسنا، سرلشکر بسیجی سیدحسن فیروزآبادی در جمع فرماندهان عالی‌رتبه نظامی و اساتید دانشگاه عالی دفاع ملی افزود: مراکز دانشگاهی و مراکز پژوهشی باید نسبت به آسیب‌شناسی جامعه کار کنند و مراکز آموزشی و تربیتی نیز باید نسبت به حب وطن و میهن‌دوستی بیش از گذشته با جوانان کار کنند.

وی تاکید کرد: در کتاب‌های درسی آموزش و پرورش باید بیشتر از گذشته راجع به ایران و ایرانی و پرچم ایران و نقشه ایران و نمادهای ایران و فرهنگ ایران کار شود.

رییس ستادکل نیروهای مسلح یادآور شد: رسول خدا (ص) می‌فرمایند ایمان از سه بخش تشکیل شده است؛ یک بخش اصول و فروع و احکام شریعت است. بخش دوم اخلاق و بخش سوم وطن‌دوستی است. حدیث از معصوم (ع) داریم که «حب‌الوطن من الایمان» دوستی وطن از ایمان است و امام سجاد(ع) و دعای مرزداران در زمان حکومت طاغوت، اهمیت مطلب را می‌رساند که وطن‌دوستی و دفاع از مرزها و استقلال کشور برای یک ملت در زمانی که حکومت عدل و حکومت ولایت برقرار است، یکی از سه پایه ایمان است، بلکه حتی در زمانی که مملکت به دست نااهلان افتاده و حکومت جور برقرار است و ظالمان حکومت می‌کنند دفاع از مرزها و دفاع از انقلاب وظیفه‌ای بزرگ و حب وطن جزء ایمان است. وی خاطرنشان کرد: در آسیب‌شناسی مسائل اجتماعی، یکی از زوایایی که خیلی خودش را نشان می‌دهد، تضعیف حب وطن و توجه به استقلال کشور و افتخار به ایرانی بودن در بعضی از جوانان توسط دشمنان انقلاب و اسلام است. تلاش ماهواره‌ها و صدای رادیو آمریکا، انگلیس و بیگانگان به خاطر تضعیف حب وطن و استقلال در جوان ایرانی و فرزندان ایران است.

وی یادآور شد: امام صادق(ع) فرمودند: به گوینده‌ای که از زبان شیطان سخن می‌گوید، گوش فرا ندهید. رییس هیات امنای دانشگاه عالی دفاع ملی همچنین خاطرنشان کرد: بیگانه وقتی علیه وطن، علیه استقلال، علیه ارزش‌های ملی و دینی و علیه منافع ملی ما حرف می‌زند، شیطان است و نباید به صدایش گوش کرد.