مجمع محققین و مدرسین حوزه علمیه قم با صدور بیانیه‌ای ضمن اعتراض به برخوردهای صورت گرفته در برخی بازداشت‌گاه‌ها تاکید کرد: ملت عزیز ایران باید بدانند که نظر توجیه گران در خطابه‌های نماز جمعه یا غیر آن اگر چه به نام حوزه‌ها باشد‌، نظر همه مراجع بزرگوار و علمای بزرگ و مدرسین معظم حوزه‌ها نیست، بلکه قلوب بزرگان از حوادث اخیر نگران و ناخشنود است. به گزارش ایلنا، در بخشی از این بیانیه آمده است: انقلاب اسلامی برای حراست از حقوق مردم بود و اجرای قانون برای آزادی‌های مشروع جامعه و از بین بردن زندان‌های غیرقانونی و غیرشرعی و شکنجه‌های غیرانسانی و تهمت زدن‌های ناروا‌ و بالاخره برای اجرای احکام اسلام بود.

این بیانیه با انتقاد از حوادث اخیر می‌افزاید: امروز پس از سالیان دراز مبارزه ملت ایران که حاصل خون ده‌ها هزار شهید و شکنجه و زندانی شدن مردان آزاده و تلاش‌های مراجع بزرگ به‌ویژه رهبری داهیانه رهبر کبیر انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی (ره) است‌، اهداف مقدس انقلاب اسلامی و نظام جمهوری اسلامی مورد تعرض قرار گرفته است و عده‌ای جز به نابودی دستاوردهای نظام به چیزی راضی نمی‌شوند.

در بخش دیگری از این بیانیه با انتقاد از وضعیت بازداشت شدگان خطاب به ملت آمده است: ملت ایران حرکت خود را برمدار قانون اساسی استوار و برطبق اصول مصرح در آن که تضمین آزادی‌های مشروع است، ادامه دهند.