تقدیر دبیرکل موتلفه از مواضع هاشمی‌رفسنجانی

اظهارات اخیر ایشان گامی بزرگ به سوی اعتمادسازی است

دبیرکل حزب موتلفه اسلامی با اشاره به رویدادهای پس از انتخابات در آستانه تشکیل کابینه دهم گفت: راه عبور از چالش‌ها، مراعات قانون و تمکین در برابر اوامر رهبری است. به گزارش ایسنا، محمدنبی حبیبی در پایان نشست دبیران حزب موتلفه اسلامی با اشاره به رهنمودهای مقام معظم رهبری در دیدار مسوولان نظام در روز بعثت نبی مکرم اسلام(ص) اظهار کرد: خداوند عقل را چون مشعلی فروزان در اختیار ما قرار داده که از تاریکی‌ها و گمراهی‌ها به سلامت عبور کنیم. عقلانیت سیاسی ما را به تبعیت از ولایت فرا می‌خواند و همین تبعیت است که با انضباط قانونی می‌توانیم بر مشکلات غلبه کنیم.

وی افزود: همه ما در معرض تهدیدات نفس اماره هستیم و خود را باید مخاطب اصلی سخنان مقام معظم رهبری بدانیم. عقل حکم می‌کند به فضای آرامش‌بخشی در جامعه کمک کنیم. نباید فراموش کنیم دشمنان قسم خورده‌ای داریم که در کمین نشسته‌اند و هر روز پروژه‌ای برای برهم خوردن تعادل نظام در دست اجرا دارند.

وی ادامه داد: هر روز حادثه‌ای درست می‌کنند تا شیرینی شرکت ‌٨٥ درصدی و آمدن ‌٤٠‌میلیون نفر به پای صندوق‌های رای را به کام ملت ما و دوستداران ایران اسلامی در خارج از مرزها تلخ کنند.دبیرکل حزب موتلفه اسلامی افزود: دشمن مشروعیت نظام و دولت را هدف قرار داده است و مدام در شیپور بی‌اعتمادی می‌دمد. اگر کسی دغدغه نظام و صیانت از جایگاه رهبری در آرامش‌بخشی داشته باشد، گامی برای همگرایی برمی‌دارد نه اینکه بر طبل واگرایی بکوبد. وی افزود: باید نسبت به مخالفان سعه‌صدر داشته باشیم و آن‌ها را هم به عقلانیت، اخلاق و انضباط قانونی دعوت کنیم.

وی پذیرش شکست از سوی کروبی را یک گام به جلو دانست و تصریح کرد: دوستان و رقبای ما کم‌کم واقعیت‌های انتخابات ریاست‌جمهوری دهم را می‌پذیرند، ما باید به آن‌ها کمک کنیم خود را دریابند و بگومگوهای خود را در درون نظام و بدون بهره‌گیری بیگانگان پیگیری کنند.

وی تاکید کرد: اگر التزام عملی به اسلام و ولایت فقیه داشته باشیم، مشکل لاینحلی در پیش روی نخواهیم داشت. ما باید تبیین کنیم دشمن برای اختلاف‌افکنی در میان اصولگرایان پروژه دارد و اجرای آن را از طریق تکیه بر هوای نفس برخی، عملیاتی خواهد کرد. دشمن و مخالفان باید بدانند که ملت ما و رجال سیاسی ما به دشمن اجازه نمی‌دهند که آن‌ها سوء ‌استفاده کنند.

وی سخنان هاشمی رفسنجانی در دیدار با اساتید دانشگاه علم و صنعت را نیز یک گام به جلو دانست و افزود: اینکه ایشان دشمنان را از جنگ قدرت در سطوح بالای نظام ناامید کنند و رهبر معظم انقلاب را امید خود برای حل مشکلات بدانند گامی بزرگ به سوی اعتمادسازی است؛ ما باید ضمن تقدیر از آن استقبال کنیم.

حبیبی در بخش دیگری از این گفت‌وگو با اشاره به مراسم تنفیذ و تحلیف رییس‌جمهور اظهار کرد: مساله تنفیذ حکم ریاست‌جمهوری از سوی رهبری یک مراسم تشریفاتی نیست، ملت ما با حضور در انتخابات ‌٢٢ خرداد با رای ‌٤٠‌میلیونی خود رای به مقبولیت نظام و با رای ‌٥/٢٤‌میلیونی رای به مقبولیت آقای احمدی‌نژاد در مقام ریاست‌جمهوری دادند. در اینجا تذکر این نکته بسیار ضروری است که مقبولیت آقای احمدی‌نژاد از طرف مردم با یک مقدمه بسیار مهم قبلی صورت گرفته است.

وی افزود: مقدمه مهم این است که مردم آقای احمدی‌نژاد را بر اساس استنباطی که از تولی ایشان به ولایت فقیه داشته‌اند مورد تایید قرار داده‌اند، آقای احمدی‌نژاد در انتخابات دوره نهم و دهم ریاست‌جمهوری تولی به ولایت فقیه و بقیه اصول انقلاب اسلامی را سرلوحه شعارهای خود قرار داده‌اند و مردم هم صدق ایشان در پایبندی به ولایت در انتخابات دهم را باور کرده‌اند و به طور قطع توقع استمرار آن را دارند. وی تصریح کرد: مقام معظم رهبری با تنفیذ حکم او مشروعیت دولت را اعلام می‌کنند و این در مبنای تفکر امام (ره) و فلسفه سیاسی اسلام جایگاه ویژه‌ای دارد.دبیرکل حزب موتلفه اسلامی یادآور شد: در مراسم تحلیف برای ریاست‌جمهوری که در پیشگاه نمایندگان ملت و با حضور رییس قوه‌قضائیه برگزار می‌شود، رییس‌جمهور سوگند یاد می‌کند که به اسلام، قرآن و احکام الهی ملتزم باشد و همت خود را صرف خدمت به ملت، پاسداشت آزادی، حرمت انسان‌ها، صیانت از مرزها، استقلال کشور و اجرای قانون کند.وی در مورد توطئه‌های آمریکا نیز تصریح کرد: به‌رغم اینکه کمک‌های آمریکا به مخالفان ملت ایران علنی است و آشکارا بودجه‌ای در سنای آمریکا تصویب و اعلام شده، اما برخی در داخل در مقام انکار آن برمی‌آیند و همان کارهایی را می‌کنند که آمریکایی‌ها می‌خواهند. وی با تبریک اعیاد مبارک ماه شعبان، برخورداری همه مسلمانان عالم را از توفیقات مخصوص این ماه و ماه مبارک رمضان از درگاه خداوند قادر متعال مسالت نمود.