کمربند سبزدر خانه هنرمندان

نگاه سوم- نمایشگاه عکس و لوازم سفر پروژه «دوچرخه سواری دور دنیا برای صلح و حفظ طبیعت»، از ساعت ۱۷ تا ۲۰ امروز در نگارخانه‌های نامی و میرمیران و تالار ناصری خانه هنرمندان افتتاح می‌شود و تا ۸ مرداد ادامه دارد. نسیم یوسفی و جعفر ادریسی اولین زوج جهانگرد ایرانی که دور دنیا را با شعار صلح و حفظ طبیعت چرخیدند و درخت کاشتند، این نمایشگاه را برگزار کرده‌اند.

آنها علاوه بر طبیعت نقاط مختلف دنیا، جنبه‌های مختلف فرهنگی و انسانی اقوام مختلف را از دریچه دوربین‌های عکاسی‌شان به تصویر کشیده‌اند و علاوه بر این با نمایش لوازمی که در این سفر به همراه داشته‌اند؛ در پی آموزش شیوه‌های صحیح اکوتوریسم و چگونگی انجام سفرهای راحت، ارزان و لذت‌بخش هستند.

نخستین درخت این پروژه بزرگ در باغ هنرمندان کاشته شد و یوسفی و ادریسی در پایان سفر دور دنیایشان، زمستان ۸۷ درخت دیگری در کنار درخت اول کاشتند.

تاکنون گروه‌های مختلف خارجی به این حرکت زیبای این زوج پاسخ داده و برای درخت‌کاری به ایران آمده‌اند. برای بازدید از این نمایشگاه و دیدار با این زوج جهانگرد می‌توانید سوم تا هشتم مرداد ماه به آدرس خیابان طالقانی، خیابان ایرانشهر، خیابان موسوی شمالی، باغ هنر مراجعه کنید.