موقعیت‌های همگرایی را به واگرایی تبدیل نکنیم

ایسنا- با انتخاب منوچهر شاهسواری و اصناف دستیاران کارگردان، منتقدان و بازیگران، آیین ستایش از صنف برگزیده و عضو ممتاز جامعه اصناف سینمای ایران با سخنان محمد مهدی عسگرپور، مدیرعامل خانه سینما و مهندس جعفری‌جلوه معاون سینمایی وزارت ارشاد برگزار شد. در ابتدای این مراسم که شامگاه ۳۰ تیر ماه در خانه سینما برگزار شد، محمدمهدی عسگرپور مدیرعامل خانه‌ سینما در سخنانی گفت: وقتی مطالبات را در محدوده‌های حرفه‌ای خودمان مطرح می‌کنیم، وقتی می‌خواهد فراتر رود، باید ضمن داشتن پختگی لازم، یک استمرار نسبی هم داشته باشد؛ مثلا چیزی را امضا نکنیم و وقتی فردا به ما زنگ زدند آن را تکذیب کنیم. آنچه که متاسفانه در روزهای اخیر بسیار شاهد آن بوده‌ایم و برخی فکر کردند، این فهرست‌ها را در خانه سینما تهیه می‌کنیم!وی تاکید کرد:‌ اگر می‌خواهید قدمی بردارید، محکم بردارید و با تردید نباشد تا نگویند ثابت قدم نیستند، ضمن اینکه دیگران هم باید توجه داشته باشند، این فضیلتی برای نظام ما محسوب نمی‌شود که بخواهیم این‌گونه مچ‌گیری کنیم و اولین عیب آن به مدیران فرهنگی برمی‌گردد که فضایی ایجاد کردند که این‌گونه شده است. عسگرپور خاطرنشان کرد: بعضی موقعیت‌هایی را که می‌تواند به همگرایی تبدیل شود، به واگرایی تبدیل نکنیم و کمک کنیم فضاهایی که به واگرایی تبدیل می‌شود، تحکیم کنیم.

کنسرت گروه موسیقی «خنیا» در تالار وحدت

گروه موسیقی «خنیا» به سرپرستی «پری ملکی» ۳ الی ۵ مرداد در تالار وحدت به اجرای برنامه می‌پردازد. در این کنسرت که با همکاری بنیاد فرهنگی- هنری رودکی برگزار می‌شود گروه موسیقی خنیا قطعاتی از ساخته‌های اعضای گروه را در آواز اصفهان و دستگاه چهارگاه اجرا می‌کنند.

کنسرت «سبز در سبز» به تعویق افتاد

کنسرت گروه موسیقی«سبز در سبز» به سرپرستی آزاده حجت که قرار بود روزهای ۱ و ۲ مرداد در تالار وحدت برگزار شود به تعویق افتاد. آزاده حجت به «مهر» گفت: این برنامه به دلیل بیماری و ناراحتی که برای حنجره‌ام به وجود آمده به تعویق افتاده است. برای زمان بعدی این کنسرت تاریخ‌هایی پیشنهاد شده؛ اما هنوز تصمیم قطعی گرفته نشده است. در هر صورت امیدواریم در آینده‌ای نه چندان دور این برنامه را به روی صحنه ببریم.

مـستند «مـادر را صـدا کن»، بیست سال پس از «مادر»علی حاتمی

مستند «مادر را صدا کن» روایتی بر سینمایی «مادر» زنده‌یاد علی حاتمی، ۲۰ سال پس از ساخته شدن این فیلم از تلویزیون به نمایش درمی‌آید. این فیلم جزو مجموعه «یک فیلم، یک تجربه» شبکه چهار تلویزیون است که تصویربرداری آن آذرماه ۸۷ هم‌زمان با سالمرگ زنده‌یاد علی حاتمی آغاز شد.

برای ایجاد آرامش نسبی حقیقت را پنهان می‌کنیم

اصغر فرهادی گفت: در چهارشنبه سوری، نخواستم مقصر را یک نفر تصویر کنم. اصغر فرهادی روز ۳۰ تیر در دومین نشست کانون نمایش فیلم خانه فرهنگ شهید ‌اندرزگو که با نمایش فیلم «چهارشنبه‌سوری» در آمفی‌تئاتر فرهنگسرای اخلاق همراه بود، گفت: امروزه ما برای ایجاد آرامش نسبی و امنیت، حقیقت را پنهان می‌کنیم. هم‌چنان‌که مرتضی در گفت‌وگو با همسرش، همه حقیقت را برای برطرف‌شدن شک و تردید او نسبت به رابطه خود با زن دیگری (سیمین) نمی‌گوید.

پیگرد قانونی دست‌اندرکاران تدفین «مایکل جکسون»

دادستان شهر لس‌آنجلس به دلیل صرف هزینه‌های کلان در مراسم تدفین «مایکل جکسون»، از بخش درآمدهای مردمی، این مساله را مورد جست‌وجوی قانونی قرار داده است. به گزارش سایت خبری هافینگتون پست، دادستان شهر لس‌آنجلس روز گذشته اعلام کرد: تحقیق درباره مراسم‌های تدفین و یادبودی که طی چند روز پس از مرگ «مایکل جکسون»، از بخش درآمدهای عمومی، صورت گرفت ما را به این نتیجه رساند که تنها حدود یک میلیون و ۴۰۰‌هزار دلار برای استفاده از نیروهای پلیس برای ایجاد امنیت در این مراسم‌ها، هزینه صرف شده است. به گزارش هافینگتون‌پست، در این میان بیش از ۴۸‌هزار دلار صرف ساندویچ‌هایی شده که از مسافت ۷۰ مایل دورتر برای نیروهای پلیس آورده شده و هزینه آن نیز از بلیت‌‌هایی که مردم پول آنها را پرداخت کرده‌اند، به دست آمده است. به گفته مقامات قضایی لس‌آنجلس، هدف از این بررسی‌ها جبران بخشی از هزینه‌هایی است که در این میان از جیب مردم رفته است. بنابراین گزارش، مراسم تدفین «مایکل جکسون» که طی مراسمی در لس‌آنجلس برگزار شد و هزینه‌های هنگفتی را در برداشت، در ابتدا تلاش شد تا این هزینه‌ها با جمع‌آوری کمک‌های نقدی از سوی طرفداران «جکسون» تامین شود، ولی کمی بعد شهردار لس‌آنجلس، با جدیت جلوی این مساله را گرفت.

جشنواره ناشران انگلیس برگزار می‌شود

دبیرخانه جشنواره برترین کتاب‌های منتشر شده انگلیس، فعالیت‌های خود را آغاز کرد. این جشنواره در تعطیلات پایانی سال ۲۰۰۹ برگزار خواهد شد.تمامی آثار منتخب و برتر در حوزه‌های غیرادبی، ادبی، بیوگرافی، اتوبیوگرافی، کتاب کودک و نوجوان، کتاب‌های آشپزی، آثار علمی-تخیلی، مجموعه عکس، شعر و آثاری که به صورت دیجیتال از ژانویه سال ۲۰۰۰ توسط ناشران انگلیسی در سراسر جهان منتشر شده‌اند، در این جشنواره شرکت داده خواهند شد.

«آشپزباشی» هنرمند تا اطلاع ثانوی تعطیل شد

روند تولید مجموعه تلویزیونی «آشپزباشی» به کارگردانی محمدرضا هنرمند به دلیل ادامه یافتن مشکلات مالی متوقف و این پروژه تا اطلاع ثانوی تعطیل اعلام شد. جواد نوروزبیگی تهیه‌کننده «آشپزباشی» سرانجام به شایعات و حواشی این مجموعه پایان داد و اعلام کرد: مجموعه جدید هنرمند تا رفع قطعی و جدی مشکلات مالی تعطیل شده است. وی گفت: تولید «آشپزباشی» به دلیل تکرار مشکلات متعدد مالی در پایان روز دوشنبه ۲۹ تیرماه متوقف و تا اطلاع ثانوی به کلیه عوامل تعطیلی اعلام شد.