برگزیدگان جایزه شعر «نیما» معرفی شدند

مراسم پایانی نخستین دوره جایزه شعر «نیما» با معرفی برگزیدگان برگزار شد. در این مراسم که سه‌شنبه، ۳۰ تیرماه به شکل خصوصی برپا شد، رویا زرین به همراه رضا حیرانی به طور مشترک در بخش شعر و بهزاد خواجات در بخش نقد شعر برگزیده شدند.

آثار این افراد در فاصله زمانی فروردین‌ماه ۸۶ تا فروردین‌ماه سال ۸۷ در مجلات ادبی کاغذی و اینترنتی منتشر شده بود.

مراسم پایانی جایزه شعر «نیما» با خواندن بیانیه هیات‌داوران توسط داریوش معمار - دبیر جایزه- آغاز شد و پس از آن، اعضای هیات‌اجرایی متشکل از رسول رخشا، سعدی گل‌بیانی، حسین فاضلی و مازیار نیستانی معرفی شدند.

برنامه با خواندن شعر و یادی از محمد حقوقی ادامه یافت و سپس، داوران جایزه شامل شمس آقاجانی، علی باباچاهی، شاپور جورکش، عباس صفاری، محمد شمس لنگرودی، حافظ موسوی و علیشاه ‌مولوی معرفی شدند.

بخش بعدی مراسم نیز به شعرخوانی پنج نفر از داوران گذشت و پس از آن به داوران تندیس اهدا شد.

همچنین از حامیان مالی و هنری جایزه از جمله هانیبال الخاص به دلیل اهدای دو پرتره نیما یوشیج به جایزه، اردشیر رستمی به دلیل طراحی و اجرای تندیس‌های جایزه، علیرضا رییس‌دانا مدیر انتشارات نگاه، سلاماتی از مجله «ارمغان فرهنگی»، احمدزاده از انتشارات شباهنگ و شرکت طرح‌های داخلی پرسا قدردانی شد.

مراسم پایانی جایزه شعر «نیما» پیش‌تر قرار بود ۳۰ خرداد برگزار شود، که برگزارکنندگان جایزه به دلیل اتفاقات بعد از انتخابات ریاست‌جمهوری، آن‌را به زمان دیگری موکول کردند. سپس قرار شد این مراسم روز شنبه (۲۷ تیرماه) در خانه هنرمندان برگزار شود، که یک ساعت پیش از مراسم به برگزارکنندگان اعلام شد به دلیل نقص فنی، امکان اجرای مراسم نیست.