حجت‌الاسلام ابراهیم حمیدی، رییس کل دادگستری استان سیستان و بلوچستان در خصوص اجرای حکم عبدالحمید ریگی برادر تروریست معروف عبدالمالک ریگی، گفت: هنوز تاریخ دقیقی برای اجرای حکم اعدام ریگی نمی‌توانم مشخص کنم و اگر تصمیمی‌قطعی در این زمینه بگیریم حتما اطلاع‌رسانی خواهیم کرد. به گزارش خبرگزاری فارس، وی افزود: حکم اعدام ریگی این هفته اجرا نخواهد شد و حکم اعدام دو نفر دیگر از اعضای گروهک جندالله که پیش از این محکوم شده بودند نیز ممکن است با ریگی اجرا شود، ولی ابتدا باید در خصوص تاریخ اجرای حکم ریگی تصمیم قطعی گرفته شود و بعد در خصوص اینکه آیا آن دو نفر هم با وی اعدام شوند یا نه، تصمیم بگیریم.

حمیدی در بیان دلایل عدم اجرای حکم عبدالحمید ریگی در هفته جاری، اظهار کرد: حکم اعدام ریگی به دلیل اینکه در ایام مبارک عید مبعث قرار داریم در این هفته اجرا نخواهد شد و در واقع هنوز تاریخ دقیقی برای اجرای حکم وی تعیین نشده است.

وی با اشاره به اینکه پرونده تعدادی از اعضای گروهک جندالله هم در حال رسیدگی است، تاکید کرد: پرونده چند نفر از اعضای گروهک جندالله که قبلا دستگیر شده‌اند نیز در مرحله رسیدگی قرار دارد، ولی هنوز به مرحله رای نرسیده‌ است و به دلیل اینکه معلوم نیست آنها محکوم شوند یا نشوند، فعلا نمی‌توانیم در این خصوص اطلاع‌رسانی کنیم.