گروه دستان در ایران و خارج کنسرتی ندارد

فارس- سعید فرجپوری از عدم برگزاری کنسرت دستان به همراه همایون شجریان در ایران و خارج از کشور خبر داد.

«سعید فرج‌پوری»، آهنگساز و نوازنده کمانچه گروه دستان در گفت‌وگو با خبرنگار موسیقی فارس در خصوص برگزاری کنسرت و برنامه‌های گروه دستان گفت: در حال حاضر هیچ برنامه‌ریزی را برای برگزاری کنسرت نداریم، به طوری که نه در ایران و نه در خارج کنسرتی را برگزار نخواهیم کرد. وی ادامه داد:به دلیل اینکه بعضی اعضای گروه در خارج از کشور زندگی می‌کنند، هماهنگی با آنها برای حضور در ایران سخت است.

رونمایی سیروس رومی از ۴ کتاب مطبوعاتی‌اش

ایسنا- سیروس رومی، روزنامه‌نگار و پژوهشگر مطبوعات فارس چهار کتاب جدید خود را به مناسبت روز خبرنگار (۱۷ مردادماه) رونمایی می‌کند. این نویسنده‌ چهار کتاب «تاریخ مطبوعات فارس» (دوره‌ رضاشاه)، «تاریخ مطبوعات فارس» (دوره‌ محمدرضاشاه)، «شناسنامه‌ مطبوعات فارس از آغاز تا امروز» و «تاریخ نشریات پزشکی شیراز» را به مناسبت روز خبرنگار رونمایی خواهد کرد. او همچنین گفت، سه اثر دیگر به نام‌های «تاریخ مطبوعات فارس» (۳۰ سال اول جمهوری اسلامی)، «شوخ‌طبعی در نشریات شیراز» و «ادبیات در مطبوعات شیراز» را در آینده‌ای نزدیک روانه‌ بازار کتاب خواهد کرد.

زندگی دکتر حسابی و حسن مقدم فیلم می‌‌شود

فارس- «حسن هدایت» گفت: به زودی دو فیلم تلویزیونی با مضمون زندگی «دکتر حسابی» و «حسن مقدم» می‌سازم.«حسن هدایت» گفت: در حال حاضر درگیرودار ساخت فیلم تلویزیونی «مرگ یک شاعر» با مضمون زندگی میرزاده عشقی شاعر و روزنامه‌نگار عصر مشروطه هستم و در ادامه این فیلم و در راستای ساخت مجموعه «بازیگران عصر جدید» تا به حال موضوع سه فیلم دیگر مشخص شده است. وی افزود: پس از ساخت «مرگ یک شاعر»، ساخت اپیزود «جدایی» را با مضمون جدایی شاه و فرح خواهم ساخت و دو نفر دیگری که تا به حال ساخت فیلم‌های تلویزیونی از زندگی‌شان مشخص شده، دکتر حسابی و حسن مقدم هستند.

فیلمبرداری «سن پترزبورگ» سرانجام تمام شد

ایسنا- فیلمبرداری «سن پترزبورگ» بهروز افخمی سرانجام به پایان رسید. ۲۹ تیر ماه ـ با مقابل دوربین رفتن پیمان قاسم خانی و محسن تنابنده در صحنه‌ای خارجی داخل ماشین، فیلمبرداری این فیلم پس از بیش از ۴ماه به پایان رسید. فیلمبرداری این فیلم از ۱۵ اسفند‌ماه آغاز شده بود. تدوین این فیلم که همزمان با فیلمبرداری توسط آیدین و بهروز افخمی آغاز شده بود، ادامه دارد و بیش از ۶۰‌درصد آن انجام شده است.

واگذاری ارکستر ملی بر اساس اصل۴۴

مهر- ارکستر ملی با توجه به اصل۴۴ و بر اساس مطالعات طولانی مدتی که تا به امروز در دفتر موسیقی وزارت ارشاد انجام گرفته، واگذار می‌شود. مدیرکل دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان این مطلب گفت: همه اتفاقاتی که این روزها پیرامون ارکستر ملی افتاده، یک جریان فرهنگی است که بر اساس مطالعات صورت گرفته در حال انجام است.محمدعلی خبری در ادامه گفت: این مطالعاتی که می‌گویم در یکی دو شب انجام نشده و از زمانی که من در این سمت قرار گرفته‌ام، آغاز شده است. البته ۶-۵ سال قبل مطالعاتی توسط برخی عزیزان درباره نحوه واگذاری ارکستر ملی به مراکز دیگری مانند بنیاد رودکی صورت گرفته بود و ما دنباله آن مطالعات را ادامه داده‌ایم.

اجرای سه نمایش عروسکی دانشجویی در ارمنستان

فارس- با تعامل دبیرخانه یازدهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر عروسکی دانشجویان با جشنواره بین‌المللی تئاتر «هایفست» ارمنستان، سه اثر عروسکی دانشجویی از طرف این دبیرخانه جهت اجرا به جشنواره ارمنستان معرفی شد.«اسکار و خانم صورتی» و «فصل پنجم» به کارگردانی ندا ایزدی به همراه نمایش «داستان خیلی کوتاه ...» به کارگردانی مشترک سارا فعلی و تارا فاتحی ایرانی، سه نمایش عروسکی دانشجویی هستند که از طرف دبیرخانه جهت اجرا به جشنواره ارمنستان معرفی شده‌اند. همچنین با رایزنی «آلبریت بیگ‌جانی» نماینده جشنواره «هایفست» قرار است، تعدادی اثر مناسب از این جشنواره نیز آذر ماه در جشنواره یازدهم تئاتر عروسکی دانشجویان ایران به صحنه برود.

آغاز اکران «خاک آشنا» از هفته‌ آینده

ایسنا- اکران فیلم‌های در حال نمایش تا هفته آینده ادامه خواهد داشت. مهدی کرم‌پور، رییس شورای صنفی نمایش بعد از جلسه شورا با اعلام این مطلب گفت: با تمهیدی که شورا برای فیلم‌های در حال اکران کرد، کف فروش این آثار بر حسب قبل از افزایش قیمت بلیت محاسبه شد و اکران همه آن‌ها تا هفته آینده ادامه خواهد داشت. وی ادامه داد: قرارداد فیلم «تردید» به کارگردانی واروژ کریم مسیحی نیز در شورا ثبت شد و این فیلم از عید فطر در گروه سینمایی عصر جدید اکران می‌شود. کرم‌پور افزود: با تلاش‌های شورای صنفی و مساعدت خانه سینما تیزرهای رایگان برای همه فیلم‌های درحال اکران از تلویزیون پخش شد و در جلسه امروز نامه‌ای خطاب به معاونت سینمایی آماده شد و از ایشان درخواست شد تا برای فیلم‌های آسیب‌دیده در اکران جبران خسارت مالی شود.

«روزی روزگاری» به پاییز رسید

مهر- برگزاری مراسم پایانی سومین جایزه ادبی «روزی روزگاری» به پاییز موکول شد. سعید طباطبایی جانشین دبیر جایزه «روزی روزگاری» با اعلام این خبر گفت: پیش از این قرار بود مراسم پایانی این جایزه ادبی قبل از انتخابات و در فرهنگسرای نیاوران برگزار شود، ولی در همان زمان از سوی وزارت کشور اعلام شد که در هفته منتهی به انتخابات مراسم فرهنگی برگزار نشود.وی ادامه داد: به همین دلیل ما از برگزاری مراسم در آن زمان منصرف شدیم و پس از انتخابات هم به دلیل شرایط پیش آمده فرصت مناسبی برای برگزاری مراسم نبود، در نتیجه تصمیم بر این شد مراسم پاییز امسال برگزار شود.