دیدار موسوی با خانواده بازداشت‌شدگان

نخست‌وزیر دوران دفاع مقدس صبح دیروز و به مناسبت عید سعید مبعث در جمع خانواده زندانیان سیاسی حضور یافت و ضمن شنیدن صحبت‌های خانواده‌های این افراد، دقایقی به سخنرانی پرداخت. به گزارش پایگاه خبری «قلم» موسوی در ابتدای سخنان خود با تبریک عید بزرگ مبعث، خطاب به خانواده‌های زندانیان گفت: یقینا شما خانواده‌ها تنها نیستید. این مساله یک مساله ملی است و ملی باقی خواهد ماند.وی در ادامه و با آرزوی آزادی هرچه سریع‌تر این افراد، گفت: ما به یک دورنمای بزرگتر و منظر وسیع‌تری نیاز داریم تا بدانیم چرا این هزینه‌ها پرداخت می‌شود. ما به دنبال جامعه‌ای اسلامی، دینی و آزاد هستیم؛ جامعه‌ای که مردم خود بر سرنوشت خود مقدر باشند و بتوانند در جهت تحقق آرمان‌ها و آرزوهای خود حرکت کنند.میرحسین موسوی افزود: بسیاری از این زندانیان چهره‌های شناخته‌شده‌ای هستند که سال‌ها برای این کشور و این نظام زحمت کشیده‌اند. چه کسی باور می‌کند که اینها با بیگانگان بسازند و منافع کشور خود را در جهت خواست آنان بفروشند؟

وی با انتقاد شدید از عملکرد صداوسیما پس از انتخابات تصریح کرد: امروز وجدان عمومی جامعه نشان می‌دهد که تا چه اندازه به یک رسانه مستقل و ملی نیاز داریم. وقتی امکان گفت‌و‌گو و تبادل آرا در رسانه ملی سلب می‌شود، مردم به رسانه‌های بیگانه روی می‌آورند. ما نمی‌خواهیم ملت به رسانه‌های بیگانه اتصال پیدا کنند و می‌پرسیم چرا ملت نباید خبرهای خودش را از رسانه‌های خودش بشنود؟

موسوی با اشاره به پلمب دفتر روزنامه کلمه سبز گفت: می‌گویند روزنامه کلمه سبز توقیف نیست و می‌تواند انتشار یابد و ما می‌گوییم این چه روزنامه آزادی است که دفترش پلمب شده و کارمندانش دستگیر شده‌اند؟ مشکل ما متاسفانه همین بی‌قانونی‌ها است که کسی هم پاسخگوی آن نیست. ما معترض به بی‌قانونی هستیم. ما می‌گوییم برخوردهای صورت گرفته در روزهای اخیر بی‌قانونی است. اینکه بر خلاف نص قانون اساسی اجازه برگزاری تجمعات اعتراضی داده نمی‌شود، بی‌قانونی است. باید بدانیم که این قانون اساسی راحت به دست نیامده و رنج و مشقت و ایثارگری و تجربه‌های ۳۰۰ ساله نیاکان ما در پشت این قانون است و باید از آن حراست کرد.