شبکه دو تا سال 89 شبکه کودک می‌شود

فارس- مدیر شبکه دو سیما گفت: با افزایش ساعات پخش برنامه‌های ویژه کودکان، شبکه دو تا سال ۸۹ به طور کامل متعلق به کودکان می‌شود. مهدی فرجی اعلام کرد: شبکه دو سیما به تدریج به شبکه کودک تبدیل می‌شود و حتی بخش شبانگاهی نیز به این گروه سنی اختصاص خواهد یافت. ما هر سال به کیفیت و زمان برنامه‌های این شبکه اضافه می‌کنیم و در حال حاضر هر روز ۵/۵ساعت برنامه در بعدازظهرها و ۳ساعت صبح و در مجموع روزانه ۸ساعت و نیم برنامه ویژه کودک و نوجوان داریم که نسبت به سال قبل ۲ ساعت و سال ۸۶نیز ۳ ساعت افزایش برنامه داشته‌ایم.

وی تصریح کرد: ما ساخت فیلم‌های سینمایی انیمیشن را هم در دستور کار خود داریم و اینها همه نیازهایی است که باید تامین شود و ما در این راستا به زمان نیاز داریم و این کارها به راحتی انجام نمی‌شود. تمام تلاش ما بر این است که تمام این ظرفیت‌ها را به وجود آورده و به کار بگیریم تا کاملا به شبکه کودک و نوجوان تبدیل شویم.

مدیر شبکه دو سیما درباره برنامه‌های شبکه کودک و نوجوان در ساعات پایانی شب نیز عنوان داشت: در همه جای دنیا مرسوم است که شبکه‌های مختص کودکان تا ساعت ۲۱ برنامه پخش می‌کنند. ما امسال این زمان را به ساعت ۱۹ رسانده‌ایم و تا سال آینده نیز به ۲۱ خواهد رسید. اما این بدان معنا نیست که شبکه بعد از ساعت ۲۱ تعطیل شود.