هفته نامه یالثارات ارگان انصار حزب‌ا... در شماره اخیر خود، از وزارت کشور خواسته است تا مجوز حزب مشارکت ایران اسلامی و سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی را باطل کند. به گزارش«فردا» یالثارات در بخشی از سرمقاله خود با عنوان «وزارت کشور به وظیفه قانونی خود عمل کند»، نوشته است: همه شواهد و قرائن و اعترافات حاکی از آن است که مجاهدین و مشارکت با عبور از قواعد حزبی و حتی اساسنامه خود به بهترین نحو در پازل کودتای مخملین دشمن نقش‌آفرینی کردند و در آشوب‌ها و اغتشاشات خیابانی حکم کانون اصلی و هسته‌های مرکزی و اتاق فرمان درگیری‌ها را داشتند.

وقایع اخیر نشان داد که این دو حزب دارای شاخه‌های مجهز تروریستی و خرابکارند که هر زمان نیاز داشتند با استفاده از آنها و گسیل عوامل منتسب به اوباش، کشور را به بحران می‌کشانند.

وزیر اطلاعات، نیروی انتظامی، سپاه پاسداران و نهادهای قضایی هرکدام به سهم خود از رفتارهای نزدیک به براندازی و خشن دو حزب سیاسی مجاهدین و مشارکت پرده برداشتند. در این شرایط، قانونی قلمداد کردن این دو حزب، پشت کردن به قانون و توهین به مردم است. چه تضمینی وجود دارد این احزاب در آینده بحران آفرینی نکنند و اگر مجددا تکرار شد چه کسی پاسخگو خواهد بود؟

ادامه فعالیت سیاسی این احزاب به منزله نادرست بودن اظهارات مقامات بلندپایه سیاسی و امنیتی کشور است. مجوز قانونی احزابی نظیر سازمان مجاهدین و حزب مشارکت، به دلیل مغایرت با مفاد قانون احزاب باید باطل شود.

مطابق ماده ۱۶ احزاب، گروه‌های سیاسی حق ندارند با رفتار و فعالیتشان اصول انقلاب را خدشه‌دار سازند یا به وحدت ملی لطمه بزنند. احزاب سیاسی حق ندارند با نهادها و مراکز جاسوسی و سیاسی ضد انقلاب خارج از کشور ارتباط بگیرند و نبایستی با توهین به موازین اسلامی از اصول دینداری و قانونی کشور عبور کنند. بر این اساس، وزارت کشور وظیفه دارد با استناد به مواد قانونی موجود، با بازنگری در مجوز حزبی سازمان مجاهدین و مشارکت آنان فعالیت‌های سیاسی این دو را غیرقانونی اعلام کند.

گفتنی است، بعد از انتخابات ریاست جمهوری، تعدادی از اعضای شاخص شورای مرکزی این دو حزب اصلاح طلب بازداشت شده‌اند. از این جمله‌اند؛ محسن میردامادی، محسن امین زاده، عبدا... رمضان‌زاده، شهاب طباطبایی، مصطفی تاج‌زاده، بهزاد نبوی، صادق نوروزی، فیض‌ا... عرب سرخی و... .