عضو کمیسیون امنیت ملی وسیاست خارجی مجلس گفت: وزارت خارجه نباید استرات‍ژی غلطی را که در مورد مسلمانان چچن اتخاذ کرد، در مورد کشتار مسلمانان چین تکرار می‌کرد. سید حسین نقوی حسینی نماینده ورامین در گفت‌وگو با «فردا» با بیان اینکه سکوت در مقابل کشتار مسلمانان چین از سوی وزارت خارجه عجیب و غیر قابل پذیرش است، افزود: نباید کارنامه پرافتخار دولت نهم در دفاع از مظلومان جهان با سکوت در مقابل کشتار مسلمانان چین خدشه‌دار می‌شد.

نقوی با تاکید بر اینکه انتظار مسلمانان جهان از ایران به عنوان ام‌القرای جهان اسلام فراتر از همه کشورهای اسلامی است، گفت: دستگاه دیپلماسی کشور باید با یک استرات‍ژی فعال از حقوق مسلمانان چین دفاع می‌کرد.

وی با بیان اینکه سکوت در مقابل کشتار مسلمانان چین زیبنده نظام جمهوری اسلامی نبود خاطرنشان کرد: داشتن روابط اقتصادی و سیاسی دلیل موجهی برای این کار نبود.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی با تاکید براینکه حفظ منافع ملی اولویت اساسی هر کشور به حساب می‌آید، خاطرنشان کرد: دفاع از حقوق مسلمانان چین می‌توانست موقعیت ممتاز جمهوری اسلامی را در میان کشورهای اسلامی بالا ببرد.

نقوی حسینی در مورد ارتباط حمایت مسکو و پکن از پرونده هسته‌ای ایران با سکوت در برابر کشتار مسلمانان در چین و پیش از این روسیه، گفت: در نظام بین‌الملل هیچ کشوری با کشور دیگری عقد اخوت نمی‌بندد و کشورها بر اساس منافع ملی خودشان تصمیم‌گیری می‌کنند.

وی در پایان گفت: اگر دستگاه سیاست خارجی تصور می‌کند روسیه وچین در هر حالتی از منافع و حق مسلم ایران در پرونده هسته‌ای دفاع خواهند کرد، اشتباه می‌کند و باید در این تصور غلط تجدیدنظر کند.