پیشنهاد اجرای لایحه یارانه‌ها تا پایان برنامه پنجم توسعه

عضو هیات رییسه کمیسیون اقتصادی مجلس با اشاره به تغییرات به وجود آمده در لایحه هدفمندکردن یارانه‌ها در کمیسیون ویژه طرح تحول اقتصادی، گفت: اعضای کمیسیون زمان اجرای این لایحه را حداکثر تا پایان برنامه پنجم توسعه پیشنهاد داده‌اند. سیدکاظم دلخوش اباتری، نماینده صومعه‌سرا و نایب رییس کمیسیون اقتصادی مجلس در گفت‌وگو با فارس با اشاره به جلسه اخیر کمیسیون ویژه طرح تحول اقتصادی از پایان بررسی لایحه هدفمند کردن یارانه‌ها خبر داد و افزود: در کمیسیون ویژه طرح تحول اقتصادی در لایحه هدفمندکردن یارانه‌ها تغییراتی نسبت به این لایحه اعمال شد.

عضو هیات رییسه کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: در لایحه دولت، نسبت سهم خانوارهای برخوردار از لایحه مذکور ۷ دهک در نظر گرفته شده بود که اعضای کمیسیون آن را به ۲ دهک تغییر دادند.

وی تبدیل صندوق به حساب را از دیگر تغییرات اعضای کمیسیون ویژه طرح تحول در این لایحه دانست و افزود: دولت برای اجرای این لایحه درخواست ایجاد صندوق کرده بود که کمیسیون آن را به حسابی نزد خزانه‌داری کل تغییر داد.

وی در خصوص زمان اجرای هدفمند کردن یارانه‌ها نیز خاطرنشان کرد: اعضای کمیسیون، زمان اجرای این لایحه را که دولت ۳ سال در نظر گرفته بود، به ۵ سال یعنی حداکثر تا پایان برنامه پنجم توسعه تغییر دادند.

دلخوش درباره قیمت بنزین در لایحه هدفمند کردن یارانه‌ها یادآور شد: اعضای کمیسیون قیمت پایه بنزین را در لایحه مذکور در سال اول ۲۵۰ تومان و قیمت گازوئیل را ۸۰ تومان پیش‌بینی کرد در حالی که رقم دولت مقداری بیشتر از این رقم بود.

نماینده صومعه‌سرا خاطرنشان کرد: چون دولت مجری لایحه هدفمندکردن یارانه‌ها است، لذا نمایندگان باید به دولت در اجرای لایحه مذکور کمک کنند و اختیارات بیشتری را به دولت بدهند.

دلخوش یادآور شد: با توجه به اینکه ممکن است ضمن تصویب نهایی لایحه هدفمندکردن یارانه‌ها در این لایحه تغییرات جدی به وجود آید، لذا به بررسی ابعاد و جزئیات بیشتر آن در آینده می‌پردازیم.